
Στο πλαίσιο των εργασιών της 56ης Συνόδου της Υπο-Επιτροπής Πυροπροστασίας (Y/E FP) του ΙΜΟ εξετάσθηκαν θέματα σχετικά με την πρόληψη εκρήξεων σε πετρελαιοφόρα και χημικά δεξαμενόπλοια, η αναθεώρηση των απαιτήσεων πυροπροστασίας για περιοχές φορτίου επί του καταστρώματος καθώς και οι απαιτήσεις για πλοία που μεταφέρουν οχήματα καύσης υδρογόνου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου.
Η Σύνοδος, μεταξύ άλλων, οριστικοποίησε τις τροποποιήσεις του Κεφαλαίου 15 του Κώδικα FSS και του Κανονισμού ΙΙ-2/4.5.5.2 της Δ.Σ. SOLAS καθώς και την επικαιροποίηση της Εγκυκλίου MSC/Circ.353 (όπως τροποποιήθηκε από την MSC/Circ.387), αναφορικά με την εγκατάσταση συστημάτων αδρανών αερίων επί νέων πετρελαιοφόρων και χημικών δεξαμενοπλοίων που μεταφέρουν φορτία χαμηλού σημείου ανάφλεξης. Επίσης, οριστικοποιήθηκε το σχέδιο τροποποιήσεων των Κανονισμών της Δ.Σ. SOLAS II-2/3 και ΙΙ-2/9.7, το οποίο θα υποβληθεί προς υιοθέτηση από την προσεχή Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) τον προσεχή Ιούνιο τ.ε. Ομοίως, εξετάσθηκαν οι τροποποιήσεις των σχετικών Κανονισμών της SOLAS σχετικά με τα μέσα διαφυγής από τους χώρους του μηχανοστασίου και αποφασίσθηκε η υποβολή τους για έγκριση στην MSC 92. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις που αποφασίσθηκαν θα έχουν εφαρμογή μόνο σε νέα πλοία.
Στο πλαίσιο της ίδιας Συνόδου και υπό το φως των εξελίξεων που ενδεχομένως δρομολογηθούν με βάση το πόρισμα του ατυχήματος του κρουαζιεροπλοίου COSTA CONCORDIA, το οποίο αναμένεται να δημοσιοποιήσουν οι Ιταλικές Αρχές μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας, το θέμα της αναθεώρησης των συστάσεων για την εκπόνηση αναλυτικής μελέτης διαφυγής για τα νέα και υπάρχοντα επιβατηγά πλοία, αποφασίσθηκε να συζητηθεί στην επόμενη σύνοδο της Υ/Ε, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα κράτη μέλη να εξετάσουν προσεκτικότερα τις σχετικές προτάσεις και επιπλέον να ληφθούν υπόψη οι κατευθύνσεις που θα δοθούν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 92).
Τέλος, στο πλαίσιο των διαρθρωτικών αλλαγών και της μείωσης του προϋπολογισμού που προωθεί ο ΙΜΟ σε συνάρτηση με τον αριθμό των Υπο-Επιτροπών και τη συχνότητα των συνόδων ανά έτος, υψηλόβαθμο στέλεχος της Διεύθυνσης Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού ανακοίνωσε ότι η προσεχής Σύνοδος της Υπο-επιτροπής Πυροπροστασίας, το 2014, θα συνεδριάσει με το νέο καθεστώς διαδικασίας, όπως αναμένεται αυτό να υιοθετηθεί από τα ανώτατα όργανα του Οργανισμού, το Συμβούλιο και τη Γενική Συνέλευση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ