
Δημοσιεύθηκε στο Α’ τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η αριθ. 3131.Α.16/295/2012 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 243 Α΄) αναφορικά με την ‘Αποδοχή των τροποποιήσεων Ετών 2005 & 2009 του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης περί Διευκόλυνσης της Διεθνούς Ναυτιλιακής Κίνησης, 1965’.
Με την ανωτέρω ΚΥΑ ενσωματώνονται στην εθνική έννομη τάξη οι τροποποιήσεις του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης FAL (ConventiononFacilitationofInternationalMaritimeTraffic, 1965, asamended) για τα έτη 2005 και 2009, οι οποίες αφορούν κυρίως:
(α) ορισμούς και γενικές διατάξεις του Παραρτήματος της ΔΣ FAL, (definitionsandgeneralprovisions),
(β) διατάξεις σχετικά με τον κατάπλου, παραμονή και αναχώρηση των πλοίων καθώς και την άφιξη, παραμονή και αναχώρηση φορτίων και άλλων ειδών, (arrival, stay & departureofships – arrival, stay & departureofcargoandotherarticles),
(γ) διατάξεις που αφορούν την άφιξη, παραμονή & αναχώρηση πλοίων και προσώπων, (arrival, stay & departureofshipsandpersons),
(δ) τροποποιήσεις των Εντύπων IMO/FAL 1 έως 7 (amendmentsofIMO/FALforms).
Επιπροσθέτως, με την εν θέματι ΚΥΑ, καταγράφονται οι επιφυλάξεις της χώρας μας επί συγκεκριμένων διατάξεων του Παραρτήματος της Σύμβασης FAL, λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη Ενωσιακή νομοθεσία (CommunityAquis), [(Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 562/2006 για τον Κώδικα Συνόρων Σένγκεν (Schengen Borders Code)] και την σχετική εγκύκλιο του ΙΜΟ (ΙΜΟ/FAL.3/Circ.199/25.06.2010).
Η αναγκαιότητα προς ενσωμάτωση των εν θέματι τροποποιήσεων βασίστηκε στην εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με το Διεθνές δίκαιο και ειδικότερα με την πλέον επικαιροποιημένη εκδοχή της Διεθνούς Σύμβασης FAL του ΙΜΟ.
Η χώρας μας, ως κατεξοχήν παραδοσιακά ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στο στόχο της για την κύρωση των Δ.Σ. του ΙΜΟ και των τροποποιήσεων αυτών, προκειμένου ως ποιοτικό Κράτος Σημαίας να παρέχει το αναγκαίο θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο για τη ναυτιλία, διασφαλίζοντας τον παγκόσμιο χαρακτήρα των δραστηριοτήτων της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ