Η προσπάθεια των Cash Buyers είναι στο να πουλήσουν τα αποθέματα που...

Η προσπάθεια των Cash Buyers είναι στο να πουλήσουν τα αποθέματα που έχουν συσωρεύσει από το προηγούμενο διάστημα

6
Η προσπάθεια των Cash Buyers είναι στο να πουλήσουν τα αποθέματα που έχουν συσωρεύσει από το προηγούμενο διάστημα

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Έχοντας μπει πια στην τελική ευθεία για την εορταστική περίοδο, η μείωση των αριθμών των διαλύσεων έχει αρχίσει και γίνεται πραγματικότητα ενώ οι Cash Buyers συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα του παρελθόντος όταν λόγω σπέκουλας αγόρασαν σε υψηλές τιμές ενώ σήμερα οι τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα οδηγώντας τους έτσι σε επαναδιαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες.

Ταυτόχρονα, η πτώση των τιμών του σιδήρου και η νομισματική αβεβαιότητα στην χώρα που ηγείται των διαλύσεων, την Ινδία, είναι άλλοι 2 σημαντικοί παράγοντες που το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεάσει αρνητικά τον κλάδο.

Η Ινδία, δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση το τελευταίο διάστημα με την ρουπία να δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας και τις τιμές του σιδήρου να κινούνται πτωτικά, οδηγώντας φυσικά και τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν προς τα κάτω και όπως προμηνύεται ενδεχομένως στα τέλη του χρόνου οι τιμές να αγγίξουν και τα $ 350 τον τόνο.

Στην παρούσα φάση η προσπάθεια των Cash Buyers είναι στο να πουλήσουν τα αποθέματα που έχουν συσωρεύσει από το προηγούμενο διάστημα.

Το Πακιστάν, ύστερα από μία έντονη επιλεκτική δραστηριοποίηση σε VLCC’s, Suezmax και Capes, αρχίζει και αυτό να μειώνει την δραστηριότητα του έχοντας σαν αποτέλεσμα την προηγούμενη εβδομάδα να μην προβεί σε καμία αγορά και οι εναπομείναντες 2-3 αγοραστές είναι επικεντρωμένοι σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων όπως προαναφέραμε. .

Το Μπαγκλαντές, δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της αγοράς αφού αναμενότανε ότι μετά από το μεγάλο διάστημα εκτός αγοράς και σε συνδυασμό με την αποχή της Ινδίας θα άρχιζε σιγά-σιγά να απορροφά τονάζ

Η μόνη και λίγη αγοραστική διάθεση είναι για συγκεκριμένους τύπους πλοίων αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν δυσκολίες καθώς το πρόβλημα του να ανοιχτούν LCs παραμένει έντονο.

Ύστερα από ένα διάστημα που οι τιμές της Κίνας ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις στα ίδια επίπεδα με της Ινδίας, ορισμένοι εκτιμούν ότι έχει φτάσει η ώρα για διόρθωση των τιμών.

Στον αντίποδα όμως, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 733,015 DWT εκ των οποίων περίπου το 72.5% (531,254 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 2,5% (17,992 DWT) δεξαμενόπλοια και το 25% (183,769) Containers, Reefers και RO-ROs.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

✏  Ινδία:  Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.