
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, κατάφερε μια πολιτική νίκη που σταματά να βραχυκυκλώνει (επιτέλους) την εξέλιξη των δόκιμων σπουδαστών στις ΑΕΝ. Η άρνησης ή δυσκολία πολλών εταιρειών να ναυτολογήσουν πρωτοετείς και δευτεροετείς σπουδαστές στα υποχρεωτικά μπάρκα οδήγησαν σε απόφαση αστραπή το υπουργού. Μια απόφαση που συμφώνησε μάλιστα με την αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η μεγάλη καινοτομία είναι ότι πλέον οι εταιρείες του Ν.89 έχουν υποχρεώσεις απέναντι στους νέους ναυτέλληνες: Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Όλος ο εφοπλισμός πλέον έχει κοινωνικές υποχρεώσεις από τη στιγμή που γεύεται τις ωφέλειες του ευεργετικού νόμου! Δεν θα τραβούν το κουπί μόνο οι εταιρείες με ελληνική σημαία και θα επαναπαύονται οι υπόλοιπες! Όλοι θα ωφεληθούν στο τέλος!
Επιπλέον η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με τη συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
Παράλληλα, άμεσα θα εξετασθούν τα ακόλουθα:
Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα και η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε: «Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις».
Επιτέλους ένας υπουργός έκανε τα λόγια πράξη και καινοτόμησε χωρίς πολιτικές παρωπίδες. Ο διάλογος με τους φορείς είναι πάντα θετικός και οι πολιτικοί πρέπει να ακούν και να δρουν με αμεσότητα και αποφασιστικότητα! Είναι μάλιστα αισιόδοξο που μια κυβέρνηση συνεργασίας με πρωταγωνιστή μια φιλελεύθερη παράταξη δρα με αμεσότητα για το ευρύτερο κοινωνικό καλό σε αυτή τη δύσκολη εποχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ