
Η διόρθωση των τιμών προς τα κάτω την προηγούμενη εβδομάδα στην Ινδία και στο Πακιστάν, τελικά άφησε εκτεθειμένους τους αγοραστές που βασιζόμενοι στη σπέκουλα αγόραζαν σε υψηλές τιμές, όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση.
Η πτώση των τιμών του σιδήρου και οι νομισματικές διακυμάνσεις, οδήγησαν τις τιμές σε μία ελαφριά διόρθωση ιδιαίτερα στην Ινδία και από ότι δείχνει η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες δεδομένου και των αργιών για το Diwali.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε υπέστη μία μικρή διόρθωση των τιμών και προετοιμάζεται για τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν περίπου 5 ημέρες, γεγονός που σημαίνει ότι θα απέχει από την αγορά. Αναμένεται να δούμε αν με την επιστροφή από τις αργίες θα υπάρχει σταθερότητα στην ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο και αν οι τιμές του σιδήρου θα έχουν βελτιωθεί ώστε η Ινδία να επιστρέψει και πάλι δυναμικά.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών στην Ινδία, προχώρησε και αυτό σε μία διόρθωση και συνέχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και ιδιαίτερα των μεγάλων αφού προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ‘Gas Free for Man Entry’. Λόγω και των αργιών στην Ινδία, αναμένεται το Πακιστάν να εμφανίσει έντονη δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απογοητεύει αφού ούτε από επίπεδα τιμών αλλά ούτε από κλεισίματα έχει παρουσιάσει έργο. Ενώ αρχίζει σιγά-σιγά η κατάσταση στα διαλυτήρια να εξομαλύνεται από θέμα χωρητικότητας, οι τιμές που προσφέρει δεν είναι ανταγωνιστικές ενώ υπάρχει και το σχετικό ρίσκο τόσο με το άνοιγμα των L/C’s αλλά και τη φερεγγυότητα των αγοραστών.
Η Κίνα, έχει πια μπει δυναμικά στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει. Αρκετοί Κινέζοι πλοιοκτήτες αλλά και όχι μόνο, που τα πλοία τους είναι στο Far East, προσπαθούν να στείλουν κατευθείαν τα πλοία στα διαλυτήρια καθώς οι Κινέζοι brokers δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην αγορά των διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers .
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ