
Η διόρθωση των τιμών προς τα κάτω την προηγούμενη εβδομάδα στην Ινδία και στο Πακιστάν, τελικά άφησε εκτεθειμένους τους αγοραστές που βασιζόμενοι στη σπέκουλα αγόραζαν σε υψηλές τιμές, όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση.
Η πτώση των τιμών του σιδήρου και οι νομισματικές διακυμάνσεις, οδήγησαν τις τιμές σε μία ελαφριά διόρθωση ιδιαίτερα στην Ινδία και από ότι δείχνει η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες δεδομένου και των αργιών για το Diwali.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε υπέστη μία μικρή διόρθωση των τιμών και προετοιμάζεται για τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν περίπου 5 ημέρες, γεγονός που σημαίνει ότι θα απέχει από την αγορά. Αναμένεται να δούμε αν με την επιστροφή από τις αργίες θα υπάρχει σταθερότητα στην ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο και αν οι τιμές του σιδήρου θα έχουν βελτιωθεί ώστε η Ινδία να επιστρέψει και πάλι δυναμικά.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών στην Ινδία, προχώρησε και αυτό σε μία διόρθωση και συνέχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και ιδιαίτερα των μεγάλων αφού προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ‘Gas Free for Man Entry’. Λόγω και των αργιών στην Ινδία, αναμένεται το Πακιστάν να εμφανίσει έντονη δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απογοητεύει αφού ούτε από επίπεδα τιμών αλλά ούτε από κλεισίματα έχει παρουσιάσει έργο. Ενώ αρχίζει σιγά-σιγά η κατάσταση στα διαλυτήρια να εξομαλύνεται από θέμα χωρητικότητας, οι τιμές που προσφέρει δεν είναι ανταγωνιστικές ενώ υπάρχει και το σχετικό ρίσκο τόσο με το άνοιγμα των L/C’s αλλά και τη φερεγγυότητα των αγοραστών.
Η Κίνα, έχει πια μπει δυναμικά στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει. Αρκετοί Κινέζοι πλοιοκτήτες αλλά και όχι μόνο, που τα πλοία τους είναι στο Far East, προσπαθούν να στείλουν κατευθείαν τα πλοία στα διαλυτήρια καθώς οι Κινέζοι brokers δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην αγορά των διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers .
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ