
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η Ινδία συνέχισε την έντονη δραστηριοποίηση της ακολουθούμενη όπως πάντα από το Πακιστάν, όπου και στις δύο χώρες παρατηρήθηκε μία μικρή άνοδος στις τιμές, ενώ τα προβλήματα χωρητικότητας στο Μπαγκλαντές συνεχίζονται και η Κίνα σιγά-σιγά αρχίζει και μπαίνει πάλι στην αγορά.
Η ερώτηση είναι κατά πόσο θα μπορέσει η Ινδία και το Πακιστάν να απορροφήσει το προσφερόμενο τονάζ και για πόσο διάστημα, χωρίς την επαναδραστηριοποίηση της Κίνας και του Μπαγκλαντές.
Στην Ινδία, η ισχυροποίηση της ρουπίας, επανάφερε τη θετική ψυχολογία που οδήγησε σε οριακή άνοδο των τιμών και στην επαναδραστηριοποίηση των αγοραστών ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το Πακιστάν, στη συνήθη τακτική του, ακολούθησε και αυτό με μικρή αύξηση των τιμών με αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers να δρομολογούν τα πλοία στο Πακιστάν αφού οι τιμές είναι πολύ κοντά σε αυτές της Ινδίας.
Το Μπαγκλαντές, δεν έχει συνέλθει ακόμη από το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς τονάζ από το προηγούμενο διάστημα, και ουσιαστικά απέχει από την αγορά αφού οι τιμές που προσφέρει μειώθηκαν λόγω της ανύπαρκτης ζήτησης από τους τελικούς αγοραστές.
Η Κίνα, λόγω της εορταστικής περιόδου που διήρκησε μία εβδομάδα απείχε από την αγορά, αλλά το θετικό είναι πως πριν την έναρξη της εορταστικής περιόδου υπήρξε μία μικρή αύξηση στις τιμές, χτίζοντας προσδοκίες ότι σιγά-σιγά θα ξαναμπεί στο παιχνίδι.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,046,343 DWT εκ των οποίων περίπου το 77% (807,770 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 17% (172,173 DWT) Containers και το 6% (66,400) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 375 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 300 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αφετηρία την 1η Ιουλίου, τα φορτηγά πλοία απαγορεύεται να απορρίπτουν λύματα στα φινλανδικά παράκτια ύδατα. Το κοινοβούλιο της σκανδιναβικής χώρας ενέκρινε τη νομοθετική…
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ