
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά στον τομέα των παραγγελιών, συναρτήσει και της έλλειψης χρηματοδότησης, δείχνει να έχει εκλογικευθεί, αφού οι παραγγελίες έχουν μειωθεί δραστικά όπως για παράδειγμα στα Κινεζικά ναυπηγεία όπου οι παραγγελίες συνεχίζουν να είναι μειωμένες κατά 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και με τις τιμές να είναι περίπου 70% μειωμένες από τα υψηλά του 2008 και στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004.
Δεδομένης της ανωτέρω κατάστασης στις παραγγελίες, αξίζει να επισημάνουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ιδιαίτερα για τα Eco πλοία, το οποίο επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της Cargill, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον τομέα των ναυλώσεων παγκοσμίως, που δήλωσε ότι από εδώ και στο εξής θα ναυλώνει πλοία τα οποία είναι πιο οικονομικά στην κατανάλωση, σε μια προσπάθεια τους να μειώσουν τους ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα και φυσικά και τα λειτουργικά τους έξοδα.
Στον τομέα των αγοραπωλησιών υπήρξε μία μικρή άνοδος στις πράξεις συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες..
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘NSS ADVANCE’ 173,246 DWT (1995 – Sasebo) πουλήθηκε πάνω από τα $ 10 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘BET INTRUDER’ 69.235 DWT (1993 – Imabari) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 4,6 εκ.
✏ Στα Supramax, τα ‘ARROZERO TRES’, ‘CHUNGO TRES’ και ‘MINERO TRES’ 57.000 DWT (2011 – Jiangdong) πουλήθηκαν από την Τράπεζα en-bloc μαζί με το Handysize ‘DESTINO DOS’ 28,495 DWT (2001 – Kanda) στην Allseas Marine, στα $ 75 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘KS SPIRIT’ 48.193 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε περίπου στα $ 10 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘PEONY’ 29.756 DWT (2001 – Shikoku) πουλήθηκε σε Χιλιανούς πάνω από $ 10 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘KHORFAKKAN’ 105.304 DWT (2010 – Sumitomo), και το οποίο είχε γραφτεί ότι αγοράστηκε από Έλληνες, τελικά πουλήθηκε στην Horizon Energy στα $ 35,4 εκ.
✏ Στα MR, το ‘SEADEN’ 45.983 DWT (2007 – Shin Kurushima) αγοράστηκε στα $ 18,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ