
Η επέκταση του λιμένα Colombo και κατά συνέπεια της χωρητικότητάς του αναμένεται να συμβάλλει θετικά στους εισαγωγείς, εξαγωγείς και στις εταιρείες υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Η επέκταση αφορά το Νότιο τμήμα του λιμένα και αναμένεται να διπλασιάσει την χωρητικότητά του στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Θετικά θα επηρεαστούν και οι φορτωτές της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι υπηρεσίες μεταφόρτωσης θα είναι πιο αποδοτικές. Η ναυτιλιακή κοινότητα πιστεύει ότι κάθε μεταποιητική ή εμπορική εταιρεία θα επωφεληθεί από την επέκταση του λιμένα καθώς θα δημιουργήσει νέα χωρητικότητα που τόσο έχουν ανάγκη οι χρήστες. Με το πέρας του έργου το 2013 το λιμάνι θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποδοτικότερες υπηρεσίες, ενώ δεν θα επηρεάζεται από τους Μουσώνες γεγονός που θα βελτιώσει το Turnaround Time των πλοίων. Είναι λογικό ότι με την επέκταση το λιμάνι θα διευρύνει και την ενδοχώρα του ενώ θα μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις οικονομίες κλίμακας. Το Νότιο λιμάνι θα μπορεί να προσελκύσει νέες υπηρεσίες στο Colombo και μέσα στα επόμενα πέντε έτη το λιμάνι θα μπορεί να έχει μία σταθερή ανάπτυξη και να αποτελέσει τον κρίκο σύνδεσης με την Ινδία και την Κίνα.
Ο κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει περίπου το 4-6% του ΑΣΕΠ της χώρας και αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε έτη αν οι μεταρρυθμίσεις επιταχυνθούν παράλληλα με την σημαντική αυτή επέκταση του λιμένα, η οποία αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν η Σρι Λάνκα καταφέρει να αλλάξει την σχέση εγχώριων φορτίων και φορτίων μεταφόρτωσης από το 25-75 που είναι τώρα σε 30-70 σε μία δεκαετία, θα υπάρξουν περισσότερες απευθείας συνδέσεις με το λιμάνι του Colombo ενώ θα αυξηθούν και οι προσεγγίσεις.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ