
Το λιμάνι του Ashdod (Ισραήλ) αποτελεί την νεότερη προσθήκη στην λίστα με τους λιμένες που έχουν υιοθετήσει τον Environmental Ship Index (ESI) ο οποίος αναπτύχθηκε από την International Association of Ports and Harbors (IAPH). Ο ESI αποτελεί πρόγραμμα το οποίο προάγει τα «καθαρά» πλοία, τα οποία εκπέμπουν μειωμένους ρύπους. Επιβραβεύει τους διαχειριστές των οποίων τα πλοία ξεπερνούν τα στάνταρντ περιβαλλοντικής απόδοσης. Η χρηματική επιβράβευση αποδίδεται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και Ro-Ro, με ισχύον πιστοποιητικό ESI και συνολική αξιολόγηση ESI με 31 πόντους ή υψηλότερη. Η επιβράβευση ισχύει για κάθε προσέγγιση του πλοίου στο λιμάνι του Ashdod με σκοπό την φόρτωση ή εκφόρτωση. Το ποσό της έκπτωσης υπολογίζεται με βάση το μήκος του πλοίου και το σκορ του ESI.
Στα τέλη Ιουνίου 1089 πλοία διέθεταν το πιστοποιητικό ESI και είχαν επιτύχει ένα σκορ καθώς οι εκπομπές αερίων ήταν μικρότερες από τα διεθνώς αποδεκτά όρια. Στην αρχή του 2012 υπήρχαν μόλις 570 πλοία. 35% των ESI πλοίων έχουν σκορ από 31 και πάνω. Ενδεικτικά στο λιμάνι του Ρότερνταμ τα πλοία αυτά δικαιούνται έκπτωσης περίπου 5%.
Το πιστοποιητικό ESI εκδίδεται από την 1/1/2011 από το World Port Initiative μετά από αίτημα του πλοίου. Ο δείκτης δείχνει πως το πλοίο αποδίδει περιβαλλοντικά αναφορικά με τις εκπομπές αερίων (NOx, Sox & CO2). Τα λιμάνια και άλλες ναυτιλιακές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον δείκτη με σκοπό να επιβραβεύσουν τα πλοία και με αυτό τον τρόπο να προωθήσουν την περιβαλλοντική «συμπεριφορά» των πλοίων. Δεκαεπτά λιμάνια συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Περισσότερα για τις περιβαλλοντικές πολιτικές των λιμένων @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ