
															Να πάρει θέση στις κυοφορούμενες συζητήσεις για μεταφορά της κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά στο Φαληρικό Δέλτα καλεί τον δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον δήμο Γιάννης Μίχας.
  Αφορμή για την παρέμβαση του κ. Μίχα στάθηκε η συνάντηση που είχαν πρόσφατα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας με τον γενικό γραμματέα Λιμένων στην οποία αποφασίστηκε να συσταθεί επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμανιού που θα κάνει προτάσεις προς τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε η κρουαζιέρα να μεταφερθεί στην εν λόγω περιοχή.
  Όπως επισημαίνει στην παρέμβασή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, η εκκωφαντική σιωπή της διοίκησης του δήμου για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά, όμως το χειρότερο δεν είναι αυτό. Το χειρότερο είναι ότι μέχρι σήμερα ο δήμος Πειραιά, πέραν των συνηθισμένων μεγαλοστομιών και εξαγγελιών, δεν έχει καταβάλλει καμία απολύτως οργανωμένη προσπάθεια ώστε να ωφεληθεί η πόλη από τους χιλιάδες επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων που καταφθάνουν στην Ακτή Ξαβερίου. Αποτέλεσμα αυτού είναι η χειμαζόμενη τοπική οικονομία και η εμπορική δραστηριότητα να αποστερείται σημαντικών δυνητικών εσόδων που θα της έδιναν ανάσα στην ιδιαίτερα δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία. 
  «Το μόνο που μένει σήμερα στον Πειραιά από την κρουαζιέρα είναι κάποιοι ελάχιστοι τουρίστες που με τους χάρτες ανά χείρας προσπαθούν να περιηγηθούν στην πόλη ή να βρουν το αρχαιολογικό μουσείο και τα καυσαέρια και ο κυκλοφοριακός φόρτος των πούλμαν που τους μεταφέρουν σε οποιοδήποτε άλλη περιοχή πλην Πειραιά. Δυστυχώς η κρουαζιέρα αποτελεί ξένο σώμα και σημαντικότατο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση αυτή έχει και ο δήμος που παρακολουθεί ως αμέτοχος παρατηρητής».
  Ο Γιάννης Μίχας επισημαίνει πάντως ότι προσπάθεια μεταφοράς της κρουαζιέρας από τον Πειραιά στο Φαληρικό Δέλτα θα πρέπει να τύχει ενδελεχούς μελέτης αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχει στην περιοχή – μέρος της οποίας βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Πειραιώς -, θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις στο τι θα γίνει με τους δεσμευμένους πόρους στο ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του λιμένος και φυσικά σε περίπτωση υλοποίησης ενός τέτοιου ανατρεπτικού σχεδιασμού θα πρέπει ο δήμος να διεκδικήσει από τον ΟΛΠ τους χώρους που θα απελευθερωθούν από τη χρήση της κρουαζιέρας.
  Κλείνοντας ο κ. Μίχας καλεί τον δήμο να προκαλέσει συζήτηση σε προσεχή συνεδρίαση του Δ.Σ. παρουσία του Γ.Γ. Λιμένων, του προέδρου του ΟΛΠ και όλων των συναρμόδιων φορέων, ώστε να γίνει καταρχήν μια πρώτη γενική ενημέρωση – καθώς κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί – και να αξιολογηθούν τα υπέρ και τα κατά της πρότασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ