
Η συμφόρηση του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου στους Αυστραλιανούς, τους Βραζιλιάνικους, τους Ινδικούς και τους Κινεζικούς λιμένες πριν από δέκα ημέρες ήταν πάνω από το όριο των 60 εκ. Dwt. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε δει τις τελευταίες 13 εβδομάδες (από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2012) και ισούται με το 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου. Η συμφόρηση έχει αυξηθεί σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων από τα Capesize μέχρι τα Handysize. Τα Capes προς το παρόν αντιπροσωπεύουν τα 37,7 εκατομμυρία Dwt της συμφόρησης των 60 εκ. Dwt, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ τα Panamaxes αντιπροσωπεύουν περίπου 11,8 εκ. Dwt, με αύξηση περίπου 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα. Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χωρητικότητας υπό συμφόρηση παρατηρούνται στα Supramax και στα Handysize, όπου η αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι 15% και 25% αντίστοιχα. Παρόλ’ αυτά σε ότι αφορά την χωρητικότητα (dwt) οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων μαζί βρίσκονται κάτω από την χωρητικότητα υπό συμφόρηση στα panama.
Αν υποθέσουμε ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν σταθεροί, η αυξανόμενη συμφόρηση στους λιμένες θα δώσει κάποια ώθηση στους ναύλους βασιζόμενοι στον μηχανισμό προσφοράς και ζήτησης.
Περισσότερα για την συμφόρηση στους λιμένες @
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ