
Η υπόθεση με την εξυπηρέτηση των Valemaxes στους λιμένες της Κίνας εισέρχεται σε νέα φάση. Η Βραζιλιάνικη εταιρεία εξορύξεων Vale η οποία έχει επενδύσει σε Very Large Ore Carriers (VLOC), δηλώνει ότι αναμένει να πάρει την άδεια για την εκφόρτωση των γιγαντιαίων πλοίων της στους λιμένες της Κίνας εντός των επόμενων μηνών. Η Vale σχεδιάζει να αποκτήσει έναν στόλο 25 VLOC τα επόμενα έτη.
Η Vale ισχυρίζεται ότι τα VLOCs εκπροσωπούν μία νέα κλάση αποδοτικών ως προς την κατανάλωση καυσίμων πλοίων, καθώς το μεγάλο μέγεθος των πλοίων συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων ανά μετρικό τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Ο Tito Martins, CFO της Vale δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα χρειαστούν για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα. «Τα μεγάλα πλοία ήρθαν για να μείνουν, είναι ένα τεχνικό ζήτημα και απλά περιμένουμε τα λιμάνια να προσαρμοστούν σε αυτό ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τα πλοία μας. Θα συμβεί λίαν συντόμως». Το πρώτο από τα VLOC των 400.000 dwt παραδόθηκε στα τέλη του 2011 και η Vale στοχεύει να ναυπηγήσει 35 πλοία μέχρι το τέλος του 2013. Μέχρι σήμερα μόνο ένα VLOC έχει λάβει άδεια για να εκφορτώνει σε λιμένα της Κίνας. Ορισμένοι Κινέζοι πλοιοκτήτες σημειώνουν ότι το μέγεθος των Valemaxes σημαίνει ότι η Vale θα αδυνατίσει την δυνατότητα της Κίνας να ελέγχει τις εισαγωγές.
Περισσότερα για τις εξελίξεις στην λιμενική βιομηχανία @
www.porteconomics.gr/
Η Vale είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως και προμηθεύει περισσότερο από το 25% της ετήσιας διακίνησης σιδηρομεταλλεύματος με πλοία που ανέρχεται σε 1.000.000.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ