Η δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος χρειάζεται άμεση αλλαγή του ισχύοντος...

Η δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος χρειάζεται άμεση αλλαγή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου

5
Η δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος χρειάζεται άμεση αλλαγή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), συμμετείχε με εκπροσώπους εταιρειών – μελών της σε ευρεία σύσκεψη στην Σαντορίνη, που οργανώθηκε από τον Δήμο και το Λιμενικό Ταμείο, στην οποία συμμετείχε και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και Πρόεδρος της Ενώσεως Λιμένων Ελλάδος κ. Γεώργιος Ανωμερίτης με προϊσταμένους Διευθύνσεων του Οργανισμού. Η σύσκεψη, που είχε ζητηθεί από την ΕΕΚΦΝ, εγέννετο προκειμένου να εξεταστούν θέματα – προβλήματα, όπως αυτά που παρατίθενται, σχετικά με την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των δι’ αυτών διακινουμένων επιβατών – τουριστών στην Σαντορίνη:

Η κατασκευή νέας, σύγχρονης και μεγάλης μεταφορικής ικανότητας μονάδας τελεφερίκ, για την μεταφορά των τουριστών από τα σημεία αποβίβασης των στην Σκάλα – Γιαλό προς την πόλη των Φηρών. 

Η εκτέλεση έργων και η προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού, προκειμένου για την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

Η αναβάθμιση των Υπηρεσιών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες σχεδιασμού και εκτελέσεως έργων, για την εξυπηρέτηση του μεγάλου αριθμού κρουαζιεροπλοίων που καταφθάνουν στην Σαντορίνη και λόγω της ιδιομορφίας στην αποεπιβίβαση των τουριστών που, ελλείψη λιμενικών εγκαταστάσεων, έχουν ανάγκη ιδιαίτερης προσοχής.

Η συντήρηση και επισκευή των υφισταμένων τεσσάρων ναυδέτων και η εγκατάσταση και νέων, πλέον ενισχυμένων και ικανών προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιεροπλοίων, που είναι αναγκασμένα σήμερα, ελλείψη κρηπιδωμάτων, να παραμένουν στον όρμο των Φηρών.

Η βελτίωση των Υποδομών στην Σκάλα Φηρών – Γιαλό με:

Την κατασκευή ικανού μήκους κρηπιδωμάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών μεταφοράς επιβατών – τουριστών.

Tην εκβάθυνση σημείων στην θαλάσσια περιοχή πλησίον των ως άνω εγκαταστάσεων.

Την ενίσχυση του φωτισμού στον χερσαίο χώρο.

Την απελευθέρωση χερσαίου χώρου που έχει καταληφθεί από τα διάφορα καταστήματα και δημιουργεί πρόβλημα στην αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών.

Η επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου – προϊστορικής πόλης στο Ακρωτήρι.

Έγινε κατανοητή από όλες τις πλευρές η σοβαρότητα και αναγκαιότητα των έργων που είχε θέση η ΕΕΚΦΝ προς εξέταση.

Συμφωνήθηκαν όπως κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες και προγραμματισμοί που θα μπορούσαν να επισπεύσουν την εκτέλεση των έργων.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Ανωμερίτης υπογράμμισε την ανάγκη άμεσης αλλαγής του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, προκειμένου για την δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας και την ανάδειξη του Ευρωπαϊκού μοντέλου, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως αρχές υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και την μετατροπή των μεγάλων λιμανιών σε ανώνυμες εταιρείες, όπως συμβαίνει σήμερα με τα ήδη λειτουργούντα στο μοντέλο αυτό 12 λιμάνια, ώστε να είναι δυνατό και η περίπτωση της Σαντορίνης να αποκτήσει αναβαθμισμένο μοντέλο Διοίκησης, λόγω της μεγάλης δραστηριότητος που παρουσιάζεται στον τομέα της κρουαζιέρας.

Τέλος, δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να συνδράμει στην όλη προσπάθεια, προκειμένου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαιτερότητες του τόπου.

Οι εκπρόσωποι της ΕΕΚΦΝ επεσήμαναν ακόμη και το γεγονός της πλήρους απελευθέρωσης του cabotage, με την νέα νομοθετική ρύθμιση που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες στην Βουλή και τις προοπτικές που δημιουργούνται, εκ του λόγου αυτού, για την προσέλκυση περισσοτέρων κρουαζιεροπλοίων, με τα γνωστά και ποικίλα οφέλη, από την δραστηριότητα αυτή, της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας του νησιού.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.