
Το Djibouti ανακοίνωσε ότι δέχεται προσφορές για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Doraleh, ποσοστό του οποίου ανήκει στην DP World. Η χωρητικότητα του τερματικού μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης, προϋπολογισμού $300 εκατομμυρίων, θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια TEU όταν τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σημείωσε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με την Κίνα, την Παγκόσμια Τράπεζα και την Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης για την έναρξη του έργου. Επίσης δήλωσε ότι είναι μία μικρή αγορά αλλά το Djibouti παρουσιάζει αύξηση στην διακίνηση φορτίων από και προς την ενδοχώρα
Το ΑΕΠ της μικρής Αφρικανικής χώρας είναι μόλις $982 εκατομμύρια και η οικονομία της στηρίζεται ως επί το πλείστον στις υπηρεσίες μιας και βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση στην Ερυθρά Θάλασσα, κοντά σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές παγκοσμίως. Το κύριο λιμάνι της χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί το εμπόριο της Αιθιοπίας, ενώ αποτελεί σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης φορτίων στην Ανατολική Αφρική.
Το Djibouti σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλους πέντε νέους λιμένες συμπεριλαμβανομένου ενός λιμένα στο Tajourah το οποίο θα διαχειρίζεται τις εξαγωγές μεταλλευμάτων και ποτάσας της Αιθιοπίας. Το συγκεκριμένο λιμάνι αναμένεται να κοστίσει $180 εκατομμύρια και θα τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ένα ακόμη λιμάνι προγραμματίζεται στο Ghoubet για την εξαγωγή φορτίων αλατιού. Επιπρόσθετα σχεδιάζεται η αύξηση κατά 30% των χώρων αποθήκευσης προϊόντων πετρελαίου στο Doraleh μέχρι τα μέσα του 2014, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή τερματικού σταθμού αργού πετρελαίου, έπειτα και από την υπογραφή MoU τον περασμένο μήνα με το Νότιο Σουδάν για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς πετρελαίου.
Η DP World και το Djibouti υπέγραψαν το 2000 συμφωνία για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Doraleh με την παραχώρηση του στην DP για 20 έτη.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ