
Τα σχέδια της Transnet να επεκτείνει τις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Durban έχει δημιουργήσει αντιδράσεις κυρίως λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που θα προκαλέσει σε μία από τις σημαντικότερες περιοχές θαλάσσιας ζωής.
Το σχεδιαζόμενο έργο προβλέπει την εκβάθυνση, την διαπλάτυνση και την επιμήκυνση της υπάρχουσας εγκατάστασης. Ο ρηχός και αμμώδης βυθός αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη ψαριών αλλά και πτηνών τα οποία έχουν αναγνωριστεί σε πολλές επιστημονικές μελέτες ως κρίσιμης σημασίας για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Κόλπου του Durban. Μία δημόσια συνάντηση θα λάβει χώρα στις 12 Απριλίου με σκοπό να συζητηθεί το σχέδιο στην λεπτομέρειά του, ως μέρος της υποχρεωτικής διαδικασίας για την αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Vanessa Brueton από την συμβουλευτική εταιρεία για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα “Nemai” δήλωσε ότι η προβλήτα η οποία εξυπηρετεί την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων , κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 και δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετεί ορισμένα από τα νέα και μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Προς το παρόν τα συγκεκριμένα πλοία μπαίνουν στο λιμάνι μερικώς φορτωμένα και εκμεταλλευόμενα την παλίρροια. Κάτι τέτοιο δημιουργεί υψηλούς κινδύνους ατυχήματος και ιδιαίτερα αυτό της προσάραξης των πλοίων.
Στο πληροφοριακό υλικό της Transnet δηλώνεται επίσης ότι υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στην ναυτιλιακή βιομηχανία ότι οι εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Durban χρειάζονται βελτίωσης ώστε να μπορέσει η πόλη να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό της ως hub port.Η πρόταση βέβαια έχει ήδη δημιουργήσει προβληματισμό ανάμεσα στα μέλη του γκρουπ Durban Bay 2020 το οποίο λανσάρισε μία επιτυχημένη καμπάνια στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ενάντια σε προηγούμενα σχέδια της Transnet να δημιουργήσει νέο δίαυλο ναυσιπλοΐας.
Μία κοινή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 από MarineandEstuarineResearchκαι τοEnvironmentalResourceManagement κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Κόλπος του Durban είναι μοναδικός καθώς περιλαμβάνει τους πιο σημαντικούς αμμώδεις σχηματισμούς οι οποίοι περιέχουν πλήθος ψαριών, σε όλη της ακτογραμμή της KwaZulu-Natal. Η επιβίωση των ψαριών εξαρτάται από τον μικρό σε βάθος αμμώδη πυθμένα ο οποίος τους παρέχει τροφή και καταφύγιο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η μελέτη «Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον στον Κόλπο του Durban έχει αλλοιωθεί σημαντικά, παρόλ’ αυτά παραμένει ένα μέρος τοπικής, περιφερειακής ακόμη και εθνικής σημασίας».
Περισσότερο για τις λιμενικές επενδύσεις και το περιβάλλον @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ