Υπερβάσεις στις δαπάνες των έργων κατασκευής του ΟΛΠ διαπιστώνουν οι κ. Δρίτσας...

Υπερβάσεις στις δαπάνες των έργων κατασκευής του ΟΛΠ διαπιστώνουν οι κ. Δρίτσας και Λαφαζάνης

3
Υπερβάσεις στις δαπάνες των έργων κατασκευής του ΟΛΠ διαπιστώνουν οι κ. Δρίτσας και Λαφαζάνης

Με θέμα: «Τις σημαντικές υπερβάσεις δαπανών υλοποίησης έργων της ΟΛΠ Α.Ε. σε σχέση με τα ποσά που προέβλεπαν οι συμβάσεις ανάθεσης» οι βουλευτές ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά και Νησιών και Παναγιώτης Λαφαζάνης Β΄ Πειραιά, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών

Η συγκεκριμένη ερώτηση είναι η εξής:

«Σημαντικές υπερβάσεις διαπιστώνονται στις δαπάνες των έργων κατασκευής και επέκτασης του προβλήτα Ι του λιμανιού του Πειραιά στο Σταθμό ΕΜΠΟρευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε σχέση με τα ποσά που προέβλεπαν οι σχετικές συμβάσεις ανάθεσης. Ειδικότερα, για την υλοποίηση του έργου «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Ελ. Βενιζέλος στο Ν. Ικόνιο – Προβλήτα Ι» που ολοκληρώθηκε το 2009, ενώ το ποσό της σύμβασης ανάθεσης μετά την έκπτωση ανερχόταν σε 24.592.590 ευρώ, το έργο τελικά κόστισε 49. 159. 357 ευρώ. Αντίστοιχα, για το έργο «Προέκταση Προβλήτα Ι ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου», ενώ το ποσό της σύμβασης ανάθεσης ήταν 14.664.899 ευρώ μετά την έκπτωση, το τελικό κόστος του έργου που ολοκληρώθηκε το 2010 ανήλθε στο ποσό των 23. 806. 739 ευρώ. Συνολικά οι υπερβάσεις των δαπανών σε σχέση με το περιεχόμενο των συμβάσεων ανήλθαν στο ποσό των 33.708.607 ευρώ. Δικές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε καταγγελία υπαλλήλων της ΟΛΠ Α.Ε. σύμφωνα με την οποία μέρος αυτών των υπερβάσεων που ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ και για τα δύο έργα, εισπράχθηκαν παρανόμως από τον ανάδοχο ο οποίος υπολόγισε λανθασμένα – και προς όφελος του – τους εγκεκριμένους συντελεστές αναθεώρησης.

Αυτές οι σημαντικές υπερβάσεις που στην περίπτωση του πρώτου έργου φθάνουν ακόμα και στο 100% του αρχικού ποσού της σύμβασης και υπολογίζονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ δεν μπορεί παρά να δημιουργούν έντονο προβληματισμό και ερωτηματικά. Αυτές οι υπερβάσεις αποτελούν δε πρόκληση ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία που οι εργαζόμενοι και γενικότερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα στενάζουν από τη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους στο όνομα  της δήθεν «προσπάθειας για μείωση της κρατικής σπατάλης» .

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1.      Που οφείλονται οι σημαντικές υπερβάσεις στο τελικό κόστος υλοποίησης των ανωτέρω αναφερόμενων έργων σε σχέση με τα  προβλεπόμενα στις συμβάσεις ανάθεσης;

2.      Με ποια κριτήρια οι διοικήσεις της ΟΛΠ Α.Ε. ενέκριναν την αναθεώρηση των ποσών των συμβάσεων ανάθεσης και την αύξηση του τελικού κόστους των έργων; Ήταν ενήμερη η πολιτική ηγεσία που έχει την αρμοδιότητα εποπτείας της ΟΛΠ Α.Ε. για αυτές τις αποφάσεις;

3.      Επιβεβαιώνουν την πληροφορία ότι υπήρξε καταγγελία υπαλλήλων της ΟΛΠ Α.Ε. σύμφωνα με την οποία ο ανάδοχος υπολόγισε προς όφελος του τους εγκεκριμένους συντελεστές αναθεώρησης, με αποτέλεσμα να εισπράξει παρανόμως από τον Οργανισμό υψηλά χρηματικά ποσά,;

4.      Στην περίπτωση που επιβεβαιώνουν την αναφερόμενη στο κείμενο της ερώτησης καταγγελία, υπήρξε σχετική διερεύνηση και ποια τα αποτελέσματα της; Διαπιστώθηκαν ευθύνες ή παραλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών της ΟΛΠ Α.Ε. που είχαν την ευθύνη για τον έλεγχο του ορθού υπολογισμού των συντελεστών αναθεώρησης; 

5.      Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να διασφαλίσουν ότι δεν θα συνεχιστεί η πρακτική των υπερβάσεων του κόστους των έργων σε σχέση με τις αρχικές τους συμβάσεις, προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Οργανισμού και συνεπώς το δημόσιο συμφέρον;».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.