
Ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia δεν φορούσε τα γυαλιά του το βράδυ που σημειώθηκε το δυστύχημα και ζητούσε από τον πρώτο αξιωματικό να ελέγχει το ραντάρ, όπως δήλωσε ο δικηγόρος του αξιωματικού στη διάρκεια της προκαταρκτικής ακροαματικής διαδικασίας που ξεκίνησε σήμερα.
Το Costa Concordia προσέκρουσε σε έναν βράχο κοντά στο νησί Τζίλιο το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου με αποτέλεσμα να βυθιστεί και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 25 άνθρωποι. Επτά επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται.
Η διαδικασία πραγματοποιείται κεκλεισμένων των θυρών στο θέατρο της πόλης Γκροσέτο της Τοσκάνης, στην οποία υπάγεται το νησί Τζίλιο.
Συνολικά εννιά εργαζόμενοι της εταιρίας Costa διώκονται στο πλαίσιο της έρευνας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου. Ο κυβερνήτης του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος δεν θα παραβρεθεί στην ακροαματική διαδικασία, αντιμετωπίζει και την κατηγορία εγκατάλειψης πλοίου, την ώρα που εξελισσόταν η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών.
Ο πρώτος αξιωματικός του κρουαζιερόπλοιου Σίρο Αμπρόζιο έχει δηλώσει στους εισαγγελείς που ερευνούν την υπόθεση ότι ο Σκετίνο, 51 ετών, δεν φορούσε τα γυαλιά του όταν ζήτησε να περάσει το Costa Concordia σε μικρή απόσταση από το νησί Τζίλιο.
«Εκείνο το βράδυ ο Σκετίνο είχε αφήσει τα γυαλιά του στην καμπίνα του και ζητούσε συνεχώς από τον Αμπρόζιο να κοιτάζει το ραντάρ για να ελέγχει τη ρότα του πλοίου», δήλωσε ο Σαλβατόρε Καταλάνο, ο δικηγόρος του Αμπρόζιο, επικαλούμενος τη μαρτυρία του πελάτη του.
Ο Σκετίνο έχει ισχυριστεί ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το κρουαζιερόπλοιο δεν ήταν καταγεγραμένος στον χάρτη ναυσιπλοίας.
Στο Costa Concordia επέβαιναν 4.229, εκ των οποίων οι 3.200 τουρίστες από 60 χώρες. Αγωγές κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας έχουν κατατεθεί στην Ιταλία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ.
Στις 21 Ιουλίου θα συνεχιστεί η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία
Ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στις 13 Ιανουαρίου κοντά στο νησί Τζίλιο, ενώ η επόμενη συνεδρίαση ορίστηκε για τις 21 Ιουλίου, όπως ανακοίνωσε η πρόεδρος του δικαστηρίου.
Η διαδικασία, η οποία έγινε κεκλεισμένων των θυρών στο θέατρο της πόλης Γκροσέτο στην Τοσκάνη, όπου υπάγεται το νησί Τζίλιο, παρουσία εκατοντάδων δικηγόρων, επιστημόνων και επιβατών του πλοίου, ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 18:30 ώρα Ελλάδας.
Η δικαστής Βαλέρια Μοντεζάρκιο, που είναι υπεύθυνη για τις προκαταρκτικές έρευνες, ανακοίνωσε ότι η επόμενη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουλίου. Τότε αναμένεται να παρουσιάσουν οι εμπειρογνώμονες τα συμπεράσματά τους για όλα τα ζητήματα που αναφέρθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση.
«Ελπίζουμε ότι η εξέταση του μαύρου κουτιού (του Costa Concordia) θα προσφέρει νέα στοιχεία στην έρευνά μας», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εισαγγελέας Φραντσέσκο Βερούζιο.
Συνολικά εννιά εργαζόμενοι της εταιρίας Costa Crociere διώκονται στο πλαίσιο της έρευνας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου. Ο κυβερνήτης του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος δεν θα παραβρεθεί στην ακροαματική διαδικασία, αντιμετωπίζει και την κατηγορία εγκατάλειψης πλοίου την ώρα που εξελισσόταν η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών. Σήμερα ο Βερούζιο ζήτησε να απαγγελθεί στον Σκετίνο και η κατηγορία της «καταστροφής του περιβάλλοντος σε προστατευόμενη περιοχή».
Στο Costa Concordia επέβαιναν 4.229, εκ των οποίων οι 3.200 τουρίστες από 60 χώρες. Τουλάχιστον 25 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το ναυάγιο, ενώ επτά επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται. Αγωγές κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας έχουν κατατεθεί στην Ιταλία, την Γαλλία.
(Πληροφορίες Marinews ΑΠΕ)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ