
Η προηγούμενη εβδομάδα έδωσε σημαντικές ειδήσεις για το λιμάνι του Ρότερνταμ το οποίο επενδύει σε υποδομές και ασφάλεια ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των χρηστών αλλά και της ναυτιλιακής αγοράς γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας θα επεκτείνει το Maasgeul το οποίο αποτελεί δίοδο ναυσιπλοΐας για τα πλοία που κατευθύνονται από και προς την Βόρεια Θάλασσα. Ο δίαυλος έχει μήκος έξι ναυτικά μίλια και πλάτος 500-600 μέτρα και βάθος λίγο πάνω από τα 14,3 μέτρα. Στόχος είναι η διαπλάτυνσή του κατά 240 μέτρα ώστε να είναι εφικτή η προσπέραση στην θάλασσα μεγάλων πλοίων (παράλληλη κίνηση) γεγονός που αναμένεται να μειώσει τον χρόνο αναμονής για την είσοδο των πλοίων στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.
Σε μία άλλη εξέλιξη, το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακοίνωσε την εγκατάσταση και λειτουργία του ταχύτερου scanner βαγονιών. Το μηχάνημα παράγει υψηλής ευκρίνειας εικόνες ακόμη και αν το τραίνο κινείται με 60 χιλιόμετρα την ώρα, όταν αντίστοιχα μηχανήματα σε άλλους λιμένες είναι αποτελεσματικά όταν η μέγιστη ταχύτητα του τραίνου είναι 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οι τελωνειακές αρχές επιλέγουν τα εμπορευματοκιβώτια προς έλεγχο με βάση την ανάλυση ρίσκου. Οι αμαξοστοιχίες προέρχονται από την ενδοχώρα του λιμένα και μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια τα οποία έχουν προορισμό λιμένες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πηγή του λιμένα δήλωσε ότι το νέο μηχάνημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στην λειτουργία των Τελωνειακών Αρχών και ένα εμπορευματοκιβώτιο θα τίθεται εκτός της διαδικασίας logistics αν τα αποτελέσματα του ελέγχου με το scanner το επιβάλλουν. Το νέο μηχάνημα είναι εγκατεστημένο στο νέο τμήμα του λιμένα του Ρότερνταμ, την περιοχή Maasvlakte.
Περισσότερα για τους εμπορικούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ