Τα αναγκαία έργα υποδομής στη Σκάλα Φηρών Σαντορίνης

Τα αναγκαία έργα υποδομής στη Σκάλα Φηρών Σαντορίνης

4
Τα αναγκαία έργα υποδομής στη Σκάλα Φηρών Σαντορίνης

Eπιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έστειλε η διοικούσα επιτροπή της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Η επιστολή που είχε ως θέμα τα «αναγκαία έργα υποδομής προς εξυπηρέτηση των τουριστών που αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια στη Σκάλα Φηρών Σαντορίνης» είναι η παρακάτω:

«Αναφερόμενοι στο θέμα της Περίληψης, εν συνεχεία και της συναντήσεως που είχαμε προ καιρού στο Γραφείο σας μαζί με τον κ. Δήμαρχο Σαντορίνης, θα θέλαμε, ως εκπρόσωποι των εφοπλιστικών – διαχειριστικών εταιρειών και άλλων φορέων της κρουαζιέρας, να υπενθυμίσουμε την αναγκαιότητα κατασκευής δεύτερης εγκατάστασης – μονάδος τελεφερίκ στην Σαντορίνη για τους λόγους που παρατίθενται:

Η σημερινή υποδομή είναι εντελώς ανεπαρκής να ικανοποιήσει  τις ανάγκες  μεταφοράς των χιλιάδων τουριστών προς την πόλη, από το σημείο αποβίβασης στη Σκάλα Φηρών, που πραγματοποιείται με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων από τα κρουαζιερόπλοια, ένεκα της έλλειψης λιμενικής υποδομής.

Η παραμονή των κρουαζιερόπλοιων στον Όρμο της Σαντορίνης διαρκεί κατά μέσο όρο 6 ώρες και οι αποβιβαζόμενοι πρέπει να μεταφερθούν  στη πόλη  και τα άλλα αξιοθέατα του νησιού σε σύντομο χρόνο, προκειμένου να προλάβουν να επιστρέψουν στα πλοία των.

Και ενώ η αποβίβαση των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια στη Σκάλα Φηρών ή το λιμένα Αθηνιού πραγματοποιείται με άψογο και υποδειγματικό τρόπο από τα σκάφη της άριστα οργανωμένης Ένωσης Λεμβούχων, το πρόβλημα παρουσιάζεται στην εν συνεχεία εναέρια μεταφορά αυτών, από την Σκάλα που αποβιβάζονται, προς την πόλη των Φηρών, δεδομένου ότι η υπάρχουσα υποδομή  του τελεφερίκ είναι εντελώς ανεπαρκής,  μεταφέρουσα το ανώτερο 650 άτομα την ώρα, τη στιγμή που οι αποβιβαζόμενοι τουρίστες με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων φτάνουν  την περίοδο αιχμής  και τους 6.500 επιβάτες την ώρα.

Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι, οι ανάγκες εξυπηρέτηση των τουριστών είναι άμεσες και δεν επιδέχονται άλλων καθυστερήσεων,  δεδομένου ότι  στις γειτονικές  χώρες  εκτελούνται συνεχώς έργα υποδομής και ανάπτυξης των λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων δεν μπορούν να παραγνωρίσουν αυτά και να παραμείνουν για πολύ στα προγράμματα του παρελθόντος, αφού η έλλειψη υποδομής, όπως αυτή της περίπτωσης του νησιού, δεν διευκολύνει την μεταφορά των επιβατών – τουριστών στην πόλη.

Θα πρέπει ακόμα να ληφθεί υπόψη ότι, με το έργο αυτό αναμένεται και η αποσυμφόρηση του λιμένα Αθηνιού, όπου προβλέπεται κανονικά να εξυπηρετεί τα πλοία της ακτοπλοΐας, που μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες και οχήματα ιδίως την περίοδο του θέρους. Στο λιμένα αυτό αναγκάζονται σήμερα να αποβιβάζονται παράλληλα και χιλιάδες τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την υπάρχουσα εναέρια εγκατάσταση (τελεφερίκ), όπως προαναφέρεται. Έτσι δημιουργείται το αδιαχώρητο, ένεκα ελλείψεως στο λιμένα ικανών κρηπιδωμάτων αλλά και χερσαίας λιμενικής ζώνης για τη στάθμευση των οχημάτων  και την παραμονή των επιβατών.

Σας γνωρίζουμε ακόμη ότι, οι εταιρείες μέλη μας που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια, έχουν δηλώσει πως δεν μπορούν να δεχτούν άλλο τη συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση ταλαιπωρίας των τουριστών και δεν θα παραγνωρίσουν την πρόκληση φυσικά των άλλων λιμένων γειτονικών χωρών, όσον αφορά τις προσφερόμενες σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις.

Όπως απεδείχθει στον χρόνο των ενεργειών για το έργο, έπρεπε να προηγηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση, που να επιτρέπει την εκτέλεση έργων στο απόκρημνο – Καλντέρα της νήσου, και αυτές τις διαδικασίες ανέλαβε το Υπουργείο σας, όπως επιβεβαιώνεται με το ύπερθεν σχετικό.

Επισημαίνεται για μία ακόμη φορά η σοβαρότητα της κατάστασης και τα οφέλη που προσδοκώνται από την δραστηριότητα αυτού του κλάδου της Τουριστικής Ναυτιλίας – Κρουαζιέρας, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για την τοπική κοινωνία.

Υπενθυμίζεται και το γεγονός της προωθούμενης νομοθετικής ρυθμίσεις για πλήρη απελευθέρωση cabotage για τα κρουαζιερόπλοια – ο σχετικός νόμος βρίσκεται στην Βουλή προς ψήφιση – όπου και από αυτό το γεγονός αναμένεται η προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στην Ελλάδα, κάτι που θα έχει ιδιαίτερη σημασία για την Σαντορίνη. Όμως για να μπορέσει να αποδώσει αυτό το νέο μέτρο προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει στο νησί και στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει σχέση με τις ευκολίες μεταφοράς των τουριστών στην πόλη από τα σημεία αποβίβασης των στην Σκάλα με τα σκάφη των Λεμβούχων τα οποία, με την άριστη οργάνωση που έχουν, εξυπηρετούν μέχρι εκεί που μπορούν να αποσπάσουν, τα μέγιστα.

Η Ένωση μας που παρακολουθεί την όλη υπόθεση, οφείλει να ενημερώσει της διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων σε όλο τον κόσμο, σχετικά με την αναμενόμενη από πολλού κατασκευή της νέας και τόσο αναγκαίας εγκατάστασης σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του παρόντος αλλά περισσότερο του άμεσου μέλλοντος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα θέλαμε και εμείς με την σειρά μας ως Φορέας εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, να παρακαλέσουμε όπως γίνουν κατ’ αρχάς όλες οι αναγκαίες ενέργειες από την πλευρά του Υπουργείου σας, προκειμένου να επισπευστεί η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.

Παράλληλα, θα θέλαμε να παρακαλέσουμε όλους τους φορείς, στους οποίους κοινοποιείτε το παρόν, όπως συνδράμουν στην όλη προσπάθεια που απαιτείται για το έργο που προαναφέρεται.

Προς τον σκοπό αυτό, κρίνουμε ότι θα ήτο χρήσιμη η παρουσία όλων στην προγραμματιζόμενη από τον κ. Δήμαρχο Θήρας σύσκεψη, στην οποία θα παρευρεθούμε και εμείς με εκπροσώπους μας, προκειμένου να παρέξουμε κάθε χρήσιμο στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε να επισπευθεί το έργο.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.