
Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι μελετάει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Eilat και του Tel Aviv, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στην εξυπηρέτηση του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης, ενώ θα επέτρεπε την παράκαμψη της Διώρυγας του Σουέζ. Το σχέδιο, το οποίο σε κυβερνητική αξιολόγηση του 2007 κοστολογήθηκε στα $2,3 δις, περιλαμβάνει την κατασκευή δύο σιδηροδρομικών γραμμών, μία για εμπορευματικές και μία για επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την μεταφορά εμπορευμάτων στην γραμμή Ευρώπη-Ασία χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση της Διώρυγας του Σουέζ. Το φορτίο μπορεί να εκφορτωθεί στο λιμάνι του Eilat και έπειτα μέσω του σιδηροδρόμου να μεταφερθεί σε Ισραηλινούς λιμένες της Μεσογείου προκειμένου να καταλήξουν στην συνέχεια σε αγορές της Ευρώπης. Η γραμμή θα μπορούσε σε πρώτη φάση να εξυπηρετήσει την υπερβάλλουσα χωρητικότητα της Διώρυγας του Σουέζ.
Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ δήλωσε ότι υπάρχει στρατηγική, εθνική και διεθνής σπουδαιότητα στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Η συγκεκριμένη γραμμή ήταν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ο οποίος είχε ως στόχο να ενώσει τα άκρα του Ισραήλ μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων ώστε να είναι δυνατό κάποιος να ταξιδεύει από την μία άκρη της χώρας στην άλλη χωρίς να συναντήσει φωτεινό σηματοδότη. Σημείωσε ότι αυτός ο σχεδιασμός βασίστηκε στο σύστημα των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, ενώ τόνισε ότι το έργο θα επιδράσει σημαντικά στην χώρα για τα επόμενα 50 χρόνια.
Η σιδηροδρομική γραμμή θα συμβάλλει επίσης στην βελτίωση της προσβασιμότητας των πιο «απομονωμένων» περιοχών της χώρας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κίνα και την Ινδία. Η κυβέρνηση εξετάζει την ανάληψη του κόστους του έργου από ένα κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο θα συμμετέχει το Ισραήλ και μία άλλη χώρα.
Περισσότερα για τις συνδυασμένες μεταφορές @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ