
Η Βραζιλία απαιτείται να προχωρήσει άμεσα σε αύξηση της χωρητικότητας των δημοσίων λιμένων της, καθώς αγωνίζονται να συμβαδίσουν με την τεράστια αύξηση των εισαγωγών και εξαγωγών. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε ένα από τα βασικά συμπεράσματα του Breakbulk South America Congress το οποίο διεξήχθει στο Sao Paulo.
Η αξία του εξωτερικού εμπορίου στην μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και διαμορφώνεται στα $400 δις. Το γεγονός αυτό θέτει υπό δοκιμασία τους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Ο Antonio Ricardo de Albuquerque, Executive Manager Διεθνών Πωλήσεων της MAN Λατινικής Αμερικής σημείωσε ότι για την μεταφορά φορτίων από τις ποτάμιες οδούς, μέχρι το πλοίο μπορεί να διαρκέσει μέχρι και πέντε μέρες. Αυτό εξαναγκάζει την βιομηχανία κατασκευής φορτηγών να μεταφέρει περισσότερες μονάδες των προϊόντων της μέσω του οδικού δικτύου και όχι μέσω των ποτάμιων οδών, παρά το υψηλότερο κόστος. Όπως σημείωσε ο ίδιος «Η Βραζιλία κινδυνεύει να απολέσει δισεκατομμύρια δολάρια, αν δεν επιταχύνει την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών.
Ο Fernando Fialho, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής των λιμένων της Βραζιλίας (ANTAQ) υποστήριξε ότι ήδη πολλές επενδύσεις βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης. Μάλιστα αναμένεται το λιμάνι του Rio de Janeiro να διπλασιάσει την λειτουργική του χωρητικότητα εντός των επόμενων δύο ετών. Επιπρόσθετα σημείωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναδιάρθρωση των δημοσίων λιμένων της χώρας ώστε να λειτουργούν περισσότερο ως ιδιωτικές εταιρείες, αν και αυτό όπως τόνισε απαιτεί νέο νομοθετικό πλαίσιο.
Από την άλλη πλευρά ο Marcelo Pereira Malta de Araujo, Πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών Grupo Libra, τόνισε ότι οι δημόσιοι λιμένες της Βραζιλίας μπορούν να επιτύχουν άμεσα μία αύξηση της χωρητικότητάς τους κατά 30%-40% μέσω της καλύτερης διαχείρισης της υπάρχουσας δυναμικότητάς τους.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ