Στόχος τα ακριτικά νησιά να έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση

Στόχος τα ακριτικά νησιά να έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση

11
Στόχος τα ακριτικά νησιά να έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση

Με στόχο να μην μείνουν τα ακριτικά νησιά χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, λόγω οικονομικών προβλημάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, το υπουργείο Ανάπτυξης περνάει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να γίνεται άμεσα αλλαγή εταιρείας.

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο «Ανάπτυξη θαλασσίου και αλιευτικού τουρισμού και λοιπές διατάξεις», προβλέπει ότι αν κάποια εταιρεία δεν μπορεί να πραγματοποιήσει δρομολόγιο ο υπουργός μπορεί να συνάψει σύμβαση απευθείας ανάθεσης με άλλη εταιρεία.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 47 του σχεδίου πολυνομοσχεδίου «Ανάπτυξη θαλασσίου και αλιευτικού τουρισμού και λοιπές διατάξεις» αναφέρεται ότι: «Σε περίπτωση μη εκτέλεσης των δρομολογίων λόγω αθέτησης της υποχρέωσης του πλοιοκτήτη ή αδυναμίας εκτέλεσης αυτών για οποιονδήποτε λόγο, στο πλαίσιο είτε τακτικής (εμπρόθεσμης ή εκπρόθεσμης) δρομολόγησης είτε με οποιασδήποτε μορφής σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, αν κρίνεται απολύτως αναγκαίο, για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής ή κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, ο ΥΠ.Α.Α.Ν. μπορεί, ακόμα και πριν από την κήρυξη του πλοιοκτήτη εκπτώτου, να αναθέτει απ’ ευθείας με την υπογραφή σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας και κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, τη διενέργεια των δρομολογίων σε πλοιοκτήτη άλλου πλοίου, που πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις, έναντι μισθώματος».

Παράλληλα στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό, στο οποίο περιλαμβάνεται και η διάταξη για πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα σημειώνοντας ότι «ενώ η Ελλάδα αποτελεί, μέχρι σήμερα, τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου μέσα από τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχουμε σχεδόν καθόλου αφίξεις στο έδαφος, με αποτέλεσμα να χάνουμε χρήματα και συνάλλαγμα αλλά και να διώχνουμε τουρίστες, εξαιτίας διατάξεων που εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας».

«Με την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, θα δημιουργηθούν υποδομές στα λιμάνια και την ξηρά, στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, προκειμένου, η χώρα μας να ωφεληθεί από την ανάπτυξη του τουρισμού, τους περισσότερους επιβάτες και τουρίστες, αλλά και δουλειές για τους εστιάτορες, του ξενοδόχους και τους εμπόρους» δήλωσε ο υπουργός.

Ειδικότερα και σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, αναμένεται να επωφεληθούν ο κλάδος των μεταφορών αλλά και ο κλάδος της εστίασης. Επίσης αναμένεται να ευνοηθούν εταιρείες που εμπλέκονται με διάθεση πετρελαίων, τροφοδοσίες, ναυτικοί πράκτορες, τουριστικοί πράκτορες, αλλά και τοπικές επιχειρήσεις μέσω των δαπανών των επιβατών.

Με το νομοσχέδιο διατηρείται η παροχή κίνητρων που δίδονται στις εταιρείες για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών στα πλοία, μέσω της ενσωμάτωσης των σχετικών ευνοϊκών ρυθμίσεων στο νόμο, ενώ για την περαιτέρω ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος η πλήρης άρση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών καμποτάζ συνοδεύεται από την κατάργηση των υφιστάμενων μη ρεαλιστικών απαιτήσεων-προϋποθέσεων, όπως για παράδειγμα η απαίτηση ελάχιστης χρονικής παραμονής ανα λιμένα και η αρχή της αμοιβαιότητας μεταξύ των κρατών.

Το πολυνομοσχέδιο θεσμοθετεί για πρώτη φορά, τον αλιευτικό τουρισμό, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους απασχολούμενους του τομέα να αναπτύσσουν παράλληλα με την αλιευτική ή υδατοκαλλιεργητική τους δραστηριότητα και δραστηριότητες καθαρά αλιευτικού τουρισμού που θα συνεισφέρει στο εισόδημά τους.

Τέλος ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι έχει πρόθεση να υπάρξει πλήρης διαχωρισμός των υπηρεσιών του υπουργείου Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με το Λιμενικό. Πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό πρέπει να λήξει και αναγνώρισε ευθύνες στους χειρισμούς και στις δύο πλευρές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.