
Αποστάσεις από τις απόψεις του τ. υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κράτησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, δήλωσε για την επανασύσταση του ΥΕΝ: «Αυτά που έχει πει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε σχέση με την αντιμετώπιση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ισχύουν απολύτως».
Ο κ. Βενιζέλος, ανακοίνωσε επίσης, ότι την επόμενη εβδομάδα, θα συναντηθεί με εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου, «για να συζητήσουν σοβαρά θέματα που σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές προοπτικές, της χώρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου κινήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος με τη σειρά του υποστήριξε ότι «το Λιμενικό Σώμα είναι μία κρατική υπηρεσία, η οποία έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η εμπορική ναυτιλία είναι μία κατ’ εξοχήν ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα. Και αυτή είναι η ουσία». Και ο κ. Μόσιαλος κατέληξε: «Δεν βλέπω πώς συνδέεται το Λιμενικό Σώμα με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εμπορικής ναυτιλίας».
Εν τω μεταξύ η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) σε χθεσινή ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η παραίτηση του κ. Παμπούκη «εντείνει τις ήδη σοβαρές ανησυχίες όσον αφορά τη διοίκηση της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ναυτικοί και πλοιοκτήτες, καθώς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν εδώ και καιρό συμφωνήσει ότι είναι καιρός για την κυβέρνηση να σταματήσει τα καταστροφικά πειράματα και να επανασυστήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ή τουλάχιστον να ενσωματώσει όλες τις αρμοδιότητες της ναυτιλίας σε ένα υπουργείο και να επιτρέπει στα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να συνεχίσουν να υπηρετούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς ασάφειες και σύγχυση».
Και η ανακοίνωση του Committee καταλήγει:«Η αξιοπρεπής παραίτηση του κ. Παμπούκη, όταν συνειδητοποίησε όλα αυτά που επισημαίνουμε και είδε ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει είναι αξιέπαινη, αλλά ταυτόχρονα και λυπηρή διότι επρόκειτο για έναν άνθρωπο με γνώσεις και ικανότητες που έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον για τον κλάδο»
Τέλος, όσον τις αρμοδιότητες του παραιτηθέντος αναπληρωτή υπουργού, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περάσουν στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ