
«Η στάση της Cosco όσον αφορά τα συμβόλαια που είχαν συναφθεί στη διάρκεια της ναυτιλιακής ανάπτυξης του 2008, αντανακλά ενδεχομένως την αδυναμία της κινεζικής εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία της τήρησής τους» δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στην εφημερίδα Financial Times με αφορμή την πρόθεση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου, να μειώσει το ύψος των ναύλων που καταβάλλει στους πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πλοίων τους.
Ο κ. Οικονόμου, υπογράμμισε ότι 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στην Cosco και το συνολικό ύψος των εσόδων που προβλέπουν τα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια.
Όπως εξήγησε ο Έλληνας εφοπλιστής η στάση που κρατά η Cosco απέναντι στα ναυλοσύμφωνα που υπέγραψε το 2008 όταν η ναυλαγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της επίπεδα, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να τηρεί και να τιμά τις συμφωνίες της. Σημειώνεται ότι η Cosco που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διαχειριστής bulk carriers στο κόσμο αναδείχθηκε ως «μεγάλος παίκτης» την τελευταία δεκαετία.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι συνολικά 12 εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ναυλοσύμφωνα που έχουν υπογράψει με την Cosco. Μεταξύ άλλων και ο όμιλος Αγγελικούση, η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη και η Navios της Αγγελικής Φράγκου. Όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Cosco για την εξεύρεση λύσης.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες ο Captain Wei Jiafu, παραδίδει το «πηδάλιο» του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με το Reuters θα τον αντικαταστήσει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ό αντιπρόεδρος της China Shipping Group, Ma Zehua.
Ο Captain Wei, 61 ετών σήμερα, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Cosco το 1998 θα διατηρήσει τη θέση του προέδρου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ