
Οι διαχειριστές τερματικών σταθμών container, παγκοσμίως, αντιμετώπισαν μία καλή χρονιά σε ότι αφορά την διακίνηση container, το 2010, όμως το φάσμα της έλλειψης χωρητικότητας είναι έντονο σε ορισμένες περιοχές.
Στην ετήσια έκθεση του Drewry Maritime Research “Global Container Terminal operators 2011” προβλέπεται ότι τα επόμενα πέντε χρόνια, η μεγάλη αύξηση της ζήτησης θα ξεπεράσει την διαθέσιμη χωρητικότητα, καθώς πολλά έργα επέκτασης τερματικών σταθμών, έχουν «παγώσει» εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Οι περιοχές οι οποίες αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο είναι η Άπω Ανατολή και η Νοτιοανατολική Ασία, καθώς η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών θα ξεπεράσει το 90% μέχρι το 2016, εκτός αν έργα επέκτασης και δημιουργίας νέων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ξεκινήσουν άμεσα. Στην Άπω Ανατολή η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών αναμένεται να αγγίξει το 97,8%, ενώ στην Νοτιοανατολική Ασία θα φτάσει το 93,5%. Η υπάρχουσα χρήση είναι στο επίπεδο του 69,3% και 72,2% αντίστοιχα.
Πιέσεις θα δεχτούν και οι τερματικοί σταθμοί containers στην Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική, αλλά και της Αφρικής, αν και σε μικρότερο βαθμό. Στις αναπτυγμένες αγορές, όπως η Βόρειος Αμερική και η Ευρώπη, η πίεση θα είναι λιγότερη καθώς η ζήτηση δεν αναμένεται να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό.
Παρά την ύπαρξη συμφόρησης σε λιμάνια, της Ινδίας εν προκειμένω, η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών container στην Νότια Ασία μπορεί να μειωθεί το 2016, διότι υπάρχουν μεγάλα έργα επέκτασης υπό σχεδιασμό ή κατασκευή. Όπως όμως τονίζουν από την Drewry, πρέπει να αναμένουμε να δούμε το κατά πόσο τα μεγάλα αυτά project θα κατασκευαστούν με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς και τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Η μελέτη κατέδειξε επίσης ότι σχεδόν όλοι οι παγκόσμιοι διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών containers επωφελήθηκαν το προηγούμενο έτος, καθώς επέστρεψαν στην ανάπτυξη και την κερδοφορία, έπειτα από ένα δύσκολο 2009. Οι κύριοι παγκόσμιοι διαχειριστές διατήρησαν το μερίδιο αγοράς τους το 2010, ενώ όσοι διαχειρίζονταν ή είχαν συμφέροντα σε τερματικούς λιμενικούς σταθμούς της Κίνας, παρουσίασαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η PSA ήταν ο κυρίαρχος διαχειριστής τερματικών λιμενικών εγκαταστάσεων το 2010, σε όρους διαχείρισης TEU, ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Hutchinson Ports, ενώ ακολούθησαν η DP World, η APM Terminals και η COSCO Group.
Η έκθεση της Drewry εντόπισε διάφορους παίκτες της αγοράς οι οποίοι έχουν τις δυνατότητες να εισέλθουν στο Top-20 της αγοράς κατά το 2011.
Περισσότερα για τους διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές. Πιο συγκεκριμένα, το πλοίο «ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ» αναγκάστηκε…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ