
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στο ελληνικό κοινοβούλιο προς τους υπουργούς Οικονομικών και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ο υπεύθυνος τομέα εμπορικής ναυτιλίας της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση με θέμα: «Στον αέρα παραμένει η αναπροσαρμογή των συνάξεων για το Εμπορικό Ναυτικό» είναι η εξής:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνησή σας διακρίνεται για την αναντιστοιχία έργων και λόγων της. Για την απαξίωση και υποβάθμιση της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών. Για τη μη εφαρμογή ούτε καν νόμων του κράτους. Ειδικότερα, ο Ν. 3075/2002 συνδέει το ύψος της σύνταξης που καταβάλλεται στους συνταξιούχους αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού (Ε.Ν), σε ποσοστό 70% με το μισθό των πληρωμάτων Επιβατηγών Ακτοπλοϊκών Πλοίων, όπως αυτός καθορίζεται από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Ωστόσο παρότι η αντίστοιχη συλλογική σύμβαση έχει -εδώ καιρό- υπογραφεί από τους κοινωνικούς εταίρους και αφορά τα έτη 2010 και 2011 (με αναδρομική ισχύ για το 2010), μόλις πρόσφατα επικυρώθηκε, ενώ δεν έχουμε καμιά εξέλιξη αναφορικά με την απαιτούμενη αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Ε.Ν.
Το γεγονός μάλιστα ότι μια σειρά από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας διαφόρων κατηγοριών πληρωμάτων, είχαν προ πολλού επικυρωθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ με αναδρομική ισχύ από την 1-1-2010, προκαλεί εύλογα ερωτήματα. Οι συνταξιούχοι ναυτικοί, όπως και ο ίδιος διαπίστωσα μετά από πρόσφατες συναντήσεις μου, προβληματίζονται εύλογα για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση και τη λοιδορία στην οποία υπόκεινται.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
– Πότε ακριβώς θα προχωρήσετε στην αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Εμπορικού Ναυτικού;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ