
Ερώτηση προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κατέθεσε στη Βουλή ο υπεύθυνος τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση που έχει ως θέμα την «ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόρειας Ελλάδας με Σάμο-Ικαρία-Φούρνους» έχει ως εξής:
«Είναι αναμφισβήτητη η σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για οποιοδήποτε νησιωτικό προορισμό. Αποτελεί ζήτημα κοινωνικής συνοχής, οικονομικής βιωσιμότητας, ανάπτυξης, ακόμη και επιβίωσης.
Επίσης, είναι γνωστά τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει αναφορικά με την κάλυψη αρκετών «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. Ωστόσο, εκτός από τις υπάρχουσες γραμμές, κρίνεται σκόπιμο να εξεταστεί, όπου είναι δυνατό, και η επέκταση κάποιων υπαρχουσών.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Βόρειας Ελλάδας με τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο.
Ωστόσο είναι τουλάχιστον άτοπο, αν όχι παράλογο, η Κυβέρνηση να συζητά για ενιαία διοίκηση, κοινή πορεία και ανάπτυξη της περιφέρειας, τη στιγμή που αποκλείονται νησιά τόσο από επικοινωνία μεταξύ τους, όσο και με τη Βόρεια Ελλάδα σε περίοδο μάλιστα τουριστικής αιχμής. Ποτέ δεν είχε γίνει ξανά τέτοια διάκριση και επιλογή δρομολογίων, πόσο μάλλον σε μια τόσο δυσχερή οικονομική συγκυρία.
Η εύρεση, λοιπόν, άμεσης λύσης στο αναφερθέν ζήτημα θα έδινε πνοή στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, όταν οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Σάμος, η Ικαρία και οι Φούρνοι έχουν επενδύσει στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας με ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις, καθώς και με πολλαπλές εκδηλώσεις.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Για ποιο λόγο εξαιρούνται –για πρώτη φορά- τα αναφερθέντα νησιά από τη σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα;
Αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις και, αν ναι, πότε ακριβώς σκοπεύετε να αποκαταστήσετε αυτή την ανακολουθία;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ