
Οι πέντε από τις έξι μεγαλύτερες εταιρείες container συμπεριλαμβανομένων των Ιαπωνικών εταιρειών NYK και K-line) θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις γραμμές της Ιαπωνίας παρά το πυρηνικό ατύχημα στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Fukushima Dai-Ichi.
H Hapag-Lloyd συνεχίζει τα δρομολόγια προς το λιμάνι του Kobe, αλλά δεν χρησιμοποιεί πλέον τα λιμάνια Tokyo, Yokohama και Nagoya. H Evergreen από την πλευρά της εξυπηρετεί με κανονικούς ρυθμούς την ευρύτερη περιοχή του Τόκιο ενώ οι Maersk Line, MSC, OOCL και CMA-CGM δεν έχουν αλλάξει το πρόγραμμα των δρομολογίων τους.
Ορισμένες εταιρείες έχουν δώσει την ευχέρεια στα πληρώματα των πλοίων τους να ζητούν ελέγχους μέτρησης της ραδιενέργειας στους λιμένες που πιθανόν να έχει έχουν προσβληθεί από την ραδιενέργεια, ενώ άλλες έχουν λάβει προληπτικά μέτρα.
Μέχρι στιγμής υπάρχει ζώνη απαγόρευσης ναυσιπλοΐας σε απόσταση 30 χιλιομέτρων γύρω από το εργοστάσιο της Fukushima.
Ωστόσο ένα θέμα που αναμένεται να απασχολήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες, είναι το κατά πόσο η επίκληση του πυρηνικού ατυχήματος για την μη χρησιμοποίηση Ιαπωνικών λιμένων, τους καλύπτει έναντι των ναυλωτών και των ιδιοκτητών φορτίων. Νομικές εταιρείες εκφράζουν τις ανησυχίες τους αν το πυρηνικό ατύχημα εμπίπτει στους όρους περί ρίσκου. Στην περίπτωση που ένα πλοίο αρνηθεί να προσεγγίσει Ιαπωνικό λιμένα επικαλούμενο το ρίσκο που προκύπτει από το πυρηνικό ατύχημα και αποδειχθεί ότι το ρίσκο αυτό είναι μικρότερο από αυτό που είχε υπολογιστεί κατά την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης, τότε η πλοιοκτήτρια εταιρεία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με την κατηγορία αθέτησης του ναυλοσυμφώνου.
Όλα αυτά βέβαια είναι ακόμη υπό συζήτηση και όλα θα εξαρτηθούν από το κατά πόσο θα μπορέσει η διαχειρίστρια εταιρεία του εργοστασίου να περιορίσει ή και να εξαλείψει την διαρροή.
Περισσότερα για την λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ