
Ερευνητές από το Transport Research Institute του Πανεπιστημίου Edinburg Napier ανέπτυξαν ένα project για την δημιουργία ενός πλωτού τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Το project με επικεφαλής τον Καθηγητή Alf Baird, χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Γερμανική εταιρεία Gottwald Port Technology.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων θα κοστίζουν το ένα τρίτο των σημερινών «συμβατικών» τερματικών σταθμών, ενώ επιπλέον θα είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Ήδη σχεδιάζεται η «πειραματική» κατασκευή ενός πλωτού τερματικού στο Βόρειο Ηνωμένο Βασίλειο (στο Scapa Flow στο αρχιπέλαγος των νησιών Orkney), ενώ οι εμπνευστές του υποστηρίζουν ότι δεν θα έχει ουσιαστικά καμία επίπτωση στην ακτογραμμή της χώρας ενώ αντιθέτως τα οφέλη για το περιβάλλον θα είναι μεγάλα καθώς:
· θα επιτρέπει στα πλοία να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων μέσω της μείωσης των απόστασης που θα πρέπει να διανύσουν (ο πλωτός τερματικός θα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την θαλάσσια διαδρομή Βόρεια –Θάλασσα-Ατλαντικός)
· θα χρησιμοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την λειτουργία των γερανογεφυρών.
Το κόστος κατασκευής αναμένεται να ανέλθει στα $58 εκ., ενώ ήδη έχει εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον από Βόρεια και Βόρεια Αμερική και την Νορβηγία. Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί θα μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, ενώ το γεγονός ότι θα έχουν μικρή επίπτωση στο περιβάλλον, θα δώσει την δυνατότητα ανάπτυξής τους και σε ευαίσθητες περιοχές.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ