
Την προηγούμενη εβδομάδα δύο ειδήσεις συζητήθηκαν εκτενώς στην λιμενική ειδησεογραφία. Η πρώτη αφορούσε την ύπαρξη συζητήσεων μεταξύ της APM Terminals με την ΑΚΙΑ (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αναφορικά με ενδεχόμενη πώληση της συμμετοχής της δεύτερης (80%) στο Γεωργιανό λιμάνι Poti. Η δεύτερη είδηση είχε να κάνει με την εξασφάλιση ενός συμβολαίου από ένα κονσόρτιουμ εταιρειών, στο οποίο επικεφαλής είναι η APM Terminals, για την λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό ενός multipurpose τερματικού (Muelle Norte terminal) στο λιμάνι του Callao στο Περού.
Η APM Terminals δείχνει να επιθυμεί την όσο το δυνατόν καλύτερη τοποθέτησή της στο παγκόσμιο λιμενικό σύστημα, ενόψει της διαφαινόμενης αύξησης του εμπορίου, εξαιτίας της εξόδου ορισμένων σημαντικών εξαγωγικών και εισαγωγικών κρατών από την διεθνή οικονομική κρίση, αλλά και της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης που αναμένεται για τις δύο συγκεκριμένες περιοχές του πλανήτη (Λατινική Αμερική και Μαύρη Θάλασσα).
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι η APM Terminals δεν έχει ισχυρή παρουσία σε αυτήν την ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή, πέρα από μία επένδυση που έχει κάνει σε ένα τερματικό σταθμό container στον λιμένα της Constantza (Ρουμανία). Σε μία περιοχή όπου οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς container βρίσκονται σε συνεχείς αναζητήσεις συνεργασιών, επενδυτικών ευκαιριών και ανάπτυξης νέων δρομολογίων, η APM Terminals επιθυμεί να έχει παρουσίας την Ανατολική (με την υπό συζήτηση συμμετοχή της στο λιμάνι του Poti) και Δυτική πλευρά της Μαύρης Θάλασσας.
Αναφορικά με την επένδυση στο Περού, στο επενδυτικό σχήμα εκτός της APM Terminals συμμετέχουν η Ολλανδική εταιρεία Callao Port Holdings και η Περουβιανή εταιρεία Central Portuaria. Η ανάδειξη της εταιρείας που ανέλαβε την διαχείριση του τερματικού βασίστηκε στην χαμηλότερη προσφερόμενη τιμή παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Το κονσόρτιουμ θα επενδύσει περίπου $750 εκ. στις αποβάθρες 1-5 του λιμένα Callao (το μεγαλύτερο σε κίνηση λιμάνι του Περού), προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν την διακίνηση container, γενικού φορτίου και Ro-Ro. Η APM αναμένεται να αυξήσει την χωρητικότητα στα 2,9 εκ TEU και στους 9,9 εκ, τόνους μη μοναδοποιημένων φορτίων
To 2010 το λιμάνι του Callao παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση (28%) στην διακίνηση container φτάνοντας τα 1,3 εκ. TEU. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ετήσιο ρυθμό αύξησης 10% μέχρι το 2015. Το Περού είναι η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμένων και λιμενικών τερματικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ