
Γραπτές ερωτήσεις προς τον υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη κατέθεσε ο βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων – ΛΑ.Ο.Σ και αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων Βαΐτσης Αποστολάτος.
Η πρώτη είχε ως θέμα τα «Γκρίζα σημεία στη σύμβαση του ΟΛΠ με την ΣΕΠ ΑΕ» και είναι η εξής:
«Πρόβλημα φαίνεται να έχει προκύψει ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ, στην εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Πιο αναλυτικά, η κινεζική εταιρεία φαίνεται να μην επιθυμεί να ξεκινήσει αυτή την επένδυση εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, η ΣΕΠ ΑΕ θα πρέπει να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του Προβλήτα ΙΙΙ στα τέλη του έτους ή το αργότερο τους πρώτους μήνες του 2012, με ρητή αναφορά ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί στις 31 Οκτωβρίου 2015.
Συνεπώς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποια είναι τα θέματα που παραμένουν ανοιχτά ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ ΑΕ;
2. Τι προτίθεται να κάνει για να δοθεί άμεσα λύση και να υπερκεραστούν τα εμπόδια που έχουν δημιουργηθεί, ώστε να μην παραπεμφθεί η υπόθεση στο τριμελές διαιτητικό δικαστήριο, γεγονός ιδιαίτερα χρονοβόρο;».
Και η δεύτερη που είχε ως θέμα τον «μειωμένο ο αριθμό των πλοίων με Ελληνική σημαία» είναι η παρακάτω:
«Μειωμένος εμφανίζεται ο αριθμός των πλοίων με Ελληνική σημαία, το 2011, έναντι του αριθμού πλοίων που ήταν στο Ελληνικό νηολόγιο κατά το 2010. Όπως εκτιμάται, η μείωση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις εξελίξεις που σημειώνονται στον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, αλλά και σε άλλους παράγοντες. Το Ελληνικό νηολόγιο είχε την περασμένη χρονιά 967 πλοία έναντι 917 αυτή τη χρονιά. Ας σημειώσουμε ότι τα ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν τώρα το 7,7% του παγκοσμίου στόλου πλοίων έναντι του 8% κατά το 2010.
Συνεπώς ερωτάσθε:
1. Πού οφείλεται η συγκεκριμένη μείωση;
2. Σε ποιες διαδικασίες θα προβεί, ώστε, αν μη τι άλλο, να μην υπάρξει περαιτέρω μείωση του αριθμού των πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο;».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ