
Οι νέοι διεθνείς κανονισμοί που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, «καθαρότερων» συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ και το πετρέλαιο diesel, ωθούν τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Edouard Philippe, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Χάβρη, ανακοίνωσε την πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης να επενδύσει σε λιμενικές υποδομές από τις οποίες τα πλοία θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο LNG. Στόχος επίσης για την κυβέρνηση της Γαλλίας είναι και η εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης των πλοίων σε λιμάνια της χώρας, καθώς ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
O κ. Philippe ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις για τη ναυπήγηση πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG ή και θα μετασκευασθούν πλοία με την κατάλληλη τεχνολογία.
Η γαλλική CMA CGM, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών έχει προβεί σε παραγγελία εννέα containerships, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα που θα καταναλώνει ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο την πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προβεί στη ναυπήγηση containerships μεγάλης χωρητικότητας με τέτοια συστήματα.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η ενίσχυση της θέσης της Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, ακολουθώντας τις τρέχουσες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με νέες τεχνολογίες και διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ, προσφέρει:
– έως και 25% λιγότερο CO2
– 99% λιγότερες εκπομπές θείου
– 99% λιγότερα λεπτά σωματίδια
– 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε για τη ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση αυτής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της A.P. Moller-Maersk, με την παράδοση του «Axel…
Η εκλογική επιτροπή στη Νότια Κορέα ανακήρυξε επίσημα σήμερα τον Lee Jae-myung νέο Πρόεδρο, μετά τη νίκη του στις χθεσινές πρόωρες προεδρικές εκλογές, τις…
Στον στόλο της Thenamaris προστέθηκε και επίσημα το νεότευκτο Aframax tanker «Seawish». Το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.…
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθαν, τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Ειδικότερα, από τα locks…
Πτώση κατά 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ τον Μάιο, σε σχέση με τον όγκο εξαγωγών του Απριλίου. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ