
Οι νέοι διεθνείς κανονισμοί που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, «καθαρότερων» συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ και το πετρέλαιο diesel, ωθούν τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Edouard Philippe, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Χάβρη, ανακοίνωσε την πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης να επενδύσει σε λιμενικές υποδομές από τις οποίες τα πλοία θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο LNG. Στόχος επίσης για την κυβέρνηση της Γαλλίας είναι και η εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης των πλοίων σε λιμάνια της χώρας, καθώς ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
O κ. Philippe ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις για τη ναυπήγηση πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG ή και θα μετασκευασθούν πλοία με την κατάλληλη τεχνολογία.
Η γαλλική CMA CGM, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών έχει προβεί σε παραγγελία εννέα containerships, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα που θα καταναλώνει ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο την πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προβεί στη ναυπήγηση containerships μεγάλης χωρητικότητας με τέτοια συστήματα.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η ενίσχυση της θέσης της Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, ακολουθώντας τις τρέχουσες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με νέες τεχνολογίες και διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ, προσφέρει:
– έως και 25% λιγότερο CO2
– 99% λιγότερες εκπομπές θείου
– 99% λιγότερα λεπτά σωματίδια
– 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Wallem Group, a leading global maritime partner, has launched a suite of support and consultancy services to protect IT systems onboard its clients’ vessels…
Δημοσιεύθηκε η παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων «Webometrics Ranking Web of Universities», σύμφωνα με την οποία το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκεται στην 237η…
Απροσδόκητη ανθεκτικότητα επιδεικνύει ο στόλος των containerships, εν μέσω σταθερά καθοδικής πορείας της ναυλαγοράς κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις των ναυπηγικών κολοσσών της Νότιας Κορέας στις αμερικανικές γιάρδες, με φόντο την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ.…
H Γουινέα έχει αναντίρρητα αναδυθεί ως μία από τις χώρες-κλειδιά στον κλάδο των commodities. Είναι άξιο αναφοράς ότι, τη δεδομένη στιγμή, κατέχει την πρώτη…
Ο Καναδάς ανακοίνωσε την Παρασκευή 22 Αυγούστου ότι θα καταργήσει από τον επόμενο μήνα όλους τους ανταποδοτικούς δασμούς στα αμερικανικά προϊόντα που καλύπτονται από…
Τους θερινούς μήνες, ως συνήθως, η ενεργειακή κατανάλωση κορυφώνεται. Καθώς πολλά κράτη ανά τον κόσμο στρέφονται στην πυρηνική ενέργεια ως μια καθαρή εναλλακτική για…
Οι εξελίξεις γύρω από τους θαλάσσιους διαδρόμους της Αρκτικής είναι ευνοϊκές για την οικονομία της Ρωσίας και τις δυνητικές εξαγωγές της χώρας, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ