
Οι νέοι διεθνείς κανονισμοί που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, «καθαρότερων» συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ και το πετρέλαιο diesel, ωθούν τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Edouard Philippe, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Χάβρη, ανακοίνωσε την πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης να επενδύσει σε λιμενικές υποδομές από τις οποίες τα πλοία θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο LNG. Στόχος επίσης για την κυβέρνηση της Γαλλίας είναι και η εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης των πλοίων σε λιμάνια της χώρας, καθώς ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
O κ. Philippe ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις για τη ναυπήγηση πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG ή και θα μετασκευασθούν πλοία με την κατάλληλη τεχνολογία.
Η γαλλική CMA CGM, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών έχει προβεί σε παραγγελία εννέα containerships, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα που θα καταναλώνει ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο την πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προβεί στη ναυπήγηση containerships μεγάλης χωρητικότητας με τέτοια συστήματα.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η ενίσχυση της θέσης της Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, ακολουθώντας τις τρέχουσες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με νέες τεχνολογίες και διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ, προσφέρει:
– έως και 25% λιγότερο CO2
– 99% λιγότερες εκπομπές θείου
– 99% λιγότερα λεπτά σωματίδια
– 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ