
Παρά την καταγραφόμενη άνοδο των τιμών του πετρελαίου η πετρελαϊκή βιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας καθώς και η βιομηχανία φυσικού αερίου συνεχίζει να βιώνει μία περίοδο απώλειας θέσεων εργασίας.
Η κρίση του 2014-2016, με την συνεχή πτώση των τιμών του πετρελαίου, είχε χτυπήσει με ένταση την βρετανική πετρελαϊκή βιομηχανία, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην ανεργία δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, που απασχολούνταν έμμεσα ή άμεσα σε αυτήν. Έτσι ενώ το 2014 οι απασχολούμενοι σε αυτήν ανέρχονταν σε 500.000 άτομα, στα τέλη του 2016 ο αριθμός είχε κατρακυλήσει στους μόλις 315.000 εργαζομένους.
Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα πότε θα σταματήσει η κρίση στην πετρελαϊκή βιομηχανία της χώρας, που οδηγεί σε συνεχή μείωση των θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της ένωσης «Oil and Gas UK» μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 χάθηκαν ακόμα 13.000 θέσεις εργασίας, με τις περισσότερες από αυτές να είναι έμμεσες και να αφορούν σε υποστηρικτικούς της βιομηχανίας τομείς, όπως την αλυσίδα εφοδιασμού και τις υπηρεσίες (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.ά.).
Η έκθεση της «Oil and Gas UK» αποδίδει τη μείωση όχι μόνο στη συνέχιση των πολιτικών των εταιρειών του ενεργειακού τομέα για μείωση λειτουργικών εξόδων, αλλά και στις ύψους 6 δις δολαρίων συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Ο βρετανικός Τύπος εκτιμά πως αυτό που συνήθως συμβαίνει στην Βόρεια Θάλασσα είναι αρκετές μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να επιλέγουν την πώληση των μεριδίων τους σε μικρότερους, ανεξάρτητους παίκτες, αξιοποιώντας τα κεφάλαια για πιο επικερδείς επιχειρηματικές επενδύσεις σε άλλες περιοχές. Ωστόσο, από αυτές τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς εκφράζονται φόβοι, πως θα οδηγήσουν και σε νέες απολύσεις, αν και η «Oil and Gas UK» πιστεύει πως τα χειρότερα έχουν μείνει πλέον πίσω για την πετρελαϊκή βιομηχανία και την βιομηχανία φυσικού αερίου της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/TIM OCKENDEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ