
Η Σαουδική Αραβία, η κορυφαία εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, σχεδιάζει να επαναδιαπραγματευθεί τις διμερείς συμφωνίες ενεργειακής συνεργασίας με την Κίνα και την Ιαπωνία, σύμφωνα με ανακοίνωση από το Σαουδαραβικό υπουργικό συμβούλιο.
Το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε να αναθέσει σε μια σειρά από υπουργούς τις υψηλόβαθμες συζητήσεις με την κινεζική πλευρά για τα ακόλουθα έργα: ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας και ένα αρχικό σχέδιο για μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Οι συζητήσεις με την Ιαπωνία για ένα MOU το οποίο θα αφορά τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας έχει επίσης εγκριθεί πριν λίγες ημέρες από το υπουργικό συμβούλιο.
Η Σαουδική Αραβία διατηρεί παραδοσιακά την πλειοψηφία των εξαγωγών ακατέργαστου πετρελαίου προς την Ασία, τη μεγαλύτερη περιοχή του κόσμου με ανάγκες για μαύρο χρυσό.
Πρόσφατα όμως η κορυφαία παραγωγός του ΟΠΕΚ θορυβήθηκε ότι θα χάσει σημαντικό έδαφος ειδικά από τη Ρωσία και το ανερχόμενο και επανεμφανιζόμενο Ιράν. Με αυτόν το γνώμονα η βασιλική οικογένεια, από τις αρχές του έτους ανταποκρίθηκε στη νέα τάξη πραγμάτων με την απόφαση της για άμεση άντληση και την εξαγωγή περισσότερων ποσοτήτων πετρελαίου. Οι Σαουδάραβες υπουργοί θα αναζητήσουν τόσο από τις αγορές του Τόκιο όσο και της Σαγκάης και του Πεκίνου περιθώρια για συνεργασία σε τομείς όπως η διύλιση, η εμπορία και διεθνής εκμετάλλευση πετροχημικών, αλλά και συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Aramco.
Το 2015, οι χώρες στην Ασία αντιπροσώπευαν το 65 % των εξαγωγών πετρελαίου της Saudi Aramco από 62,3 % πριν από ένα χρόνο αλλά η δέσμευση του διαδόχου του θρόνου για σταδιακή αλλά σίγουρη απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο σημαίνει αλλαγή της γενικότερης ρότας των μοναρχών στο Ριάντ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ