Page 232 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 232

Τα σύγχρονα bulk carriers
         Τα σύγχρονα bulk carriers
                                          e
         Capesiz
         Capesize






                                               αλ
                                           της Κ
                                       τήρι
                                                       δας (
                                                           Cape o
                                                 ής Ελ
                                                     πί
                                 ο Ακρω
                  α
                   τ
            ν
             ομασί
                               ό
                                 τ
                    ούς δόθηκ
                            ε απ
                                                                f
                                                                                           γ
                                                                                            άλ
                                                                                       λ
                                                                                        ύ με
                                                                                                 α ν
                                                                                                   α περάσουν
                                                                                              α
                                                                                                γι
                                                                                      ο
                                                                          )
                                                                           , κ
                                                                  Good H
                                                                       ope
                                                                                  ν
                                                                                   αι π
                                                                            α
                                                                             θώς εί
          Η ο
          Η ονομασία τούς δόθηκε από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Cape of Good Hope), καθώς είναι πολύ μεγάλα για να περάσουν
          τη Διώρυγα του Σουέζ ή του Παναμά, οπότε κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Η ανάγκη για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση
          τη  Διώρυγ α  τ ου Σ ουέζ ή  τ ου Π α ν αμά, ο π ό τ ε κ ά ν ουν  τ ο ν  γύρο  της Α φρικής. Η α ν ά γκη  γι α ν α κ αλ υφθεί η αυξ α ν όμε νη ζή τηση
                                                           γησε στη
                                                       ς οδή
                           ορευμά
                                                                   ν κ
                                                                      τ
                                                                     α
                       ν εμπ
                                                   άσει
                                         γ
                                            ες απ
                                          άλ
                                    ν σε με
                                                 οστ
                                 τ
                                  ω
                                                                       ασκ
                                                                                   ω
                                                                                   τ
                                                                                 ν
          με
                                                                                        οίω
                                                                                           ν
                                                                                     ν πλ
                                                                          ευή αυτ
                   χύδη
                                                                                ώ
           τ
          μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις οδήγησε στην κατασκευή αυτών των πλοίων. .
            αφοράς
          Μεταφορική ικανότητα (dwt)       80.000-200.000+ τόνοι
                                           80
                                             .
                                                           ό
                                                      000+ τ
                                                             οι
                                                            ν
          Μ
                                              000-
                                                     .
                                                  200
                         τη
                        ό
                           τ
                              dwt)
                            α (
             τ
            ε
              αφορική ικ
                       ν
                      α
             ικ
                                           270-300+ μ.
            λ
          Ο
                  ος
          Ολικό μήκος                      270-300+ μ.
              ό μήκ
                                           40-50 μ.
          Π λά το ς                        40-50 μ.
          Πλάτος 
          Κ
          Κοίλο                            20-30 μ.
              ο
           οίλ
                                           20-30 μ.
                 ο βύθι
                τ
          Έμφορ
          Έμφορτο βύθισμα                  17-20 μ.
                      σμα
                                              20 μ.
                                             -
                                           17
                                           Σ
                                                             άρβουν
                                                                   ο, σι
          Φορ τί ο                         Σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά
                                                                      τηρά
          Φορτίο 
                                                    άλλ
                                                   τ
                                                       ευμα, κ
                                            ι
                                             δηρομε
              άρι
                     τί
                      ου
          Αμπάρια φορτίου                  9 9
                α φορ
          Αμπ
          Μέση ηλικία στόλου
                                           11,4 έ
                                                τη
          Μ έση ηλ ικί α στ ό λ ου         11,4 έτη
                                           22-30 άτομα
          Πλήρωμα
          Π λ ήρωμα                        22 -30 ά τ ομα
          Κ όστ ος κ α τ ασκ ευής          $60- 75 εκ α τ.
          Κόστος κατασκευής
                                           $60-75 εκατ.
                  ας μηχ
           σχύς κύρι
          Ι Ισχύς κύριας μηχανής           10.400-21.840 KW
                         νής
                                           10
                                                  21.840 KW
                        α
                                             .400-
          Α υτ ο ν ομί α τ αξι δι ού       10.000-14.000 ναυτικά μίλια
                                              000-14.
                                             .
                                                             ά μίλ
                                                                 ι
                                                                 α
                                                         αυτικ
                                           10
                                                    000 ν
          Αυτονομία ταξιδιού
          232                                                                                             NX
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237