Page 232 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 232
Τα σύγχρονα bulk carriers
Τα σύγχρονα bulk carriers
e
Capesiz
Capesize
αλ
της Κ
τήρι
δας (
Cape o
ής Ελ
πί
ο Ακρω
α
τ
ν
ομασί
ό
τ
ούς δόθηκ
ε απ
f
γ
άλ
λ
ύ με
α ν
α περάσουν
α
γι
ο
)
, κ
Good H
ope
ν
αι π
α
θώς εί
Η ο
Η ονομασία τούς δόθηκε από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Cape of Good Hope), καθώς είναι πολύ μεγάλα για να περάσουν
τη Διώρυγα του Σουέζ ή του Παναμά, οπότε κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Η ανάγκη για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση
τη Διώρυγ α τ ου Σ ουέζ ή τ ου Π α ν αμά, ο π ό τ ε κ ά ν ουν τ ο ν γύρο της Α φρικής. Η α ν ά γκη γι α ν α κ αλ υφθεί η αυξ α ν όμε νη ζή τηση
γησε στη
ς οδή
ορευμά
ν κ
τ
α
ν εμπ
άσει
γ
ες απ
άλ
ν σε με
οστ
τ
ω
ασκ
ω
τ
ν
με
οίω
ν
ν πλ
ευή αυτ
χύδη
ώ
τ
μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις οδήγησε στην κατασκευή αυτών των πλοίων. .
αφοράς
Μεταφορική ικανότητα (dwt) 80.000-200.000+ τόνοι
80
.
ό
000+ τ
οι
ν
Μ
000-
.
200
τη
ό
τ
dwt)
α (
τ
ε
αφορική ικ
ν
α
ικ
270-300+ μ.
λ
Ο
ος
Ολικό μήκος 270-300+ μ.
ό μήκ
40-50 μ.
Π λά το ς 40-50 μ.
Πλάτος
Κ
Κοίλο 20-30 μ.
ο
οίλ
20-30 μ.
ο βύθι
τ
Έμφορ
Έμφορτο βύθισμα 17-20 μ.
σμα
20 μ.
-
17
Σ
άρβουν
ο, σι
Φορ τί ο Σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά
τηρά
Φορτίο
άλλ
τ
ευμα, κ
ι
δηρομε
άρι
τί
ου
Αμπάρια φορτίου 9 9
α φορ
Αμπ
Μέση ηλικία στόλου
11,4 έ
τη
Μ έση ηλ ικί α στ ό λ ου 11,4 έτη
22-30 άτομα
Πλήρωμα
Π λ ήρωμα 22 -30 ά τ ομα
Κ όστ ος κ α τ ασκ ευής $60- 75 εκ α τ.
Κόστος κατασκευής
$60-75 εκατ.
ας μηχ
σχύς κύρι
Ι Ισχύς κύριας μηχανής 10.400-21.840 KW
νής
10
21.840 KW
α
.400-
Α υτ ο ν ομί α τ αξι δι ού 10.000-14.000 ναυτικά μίλια
000-14.
.
ά μίλ
ι
α
αυτικ
10
000 ν
Αυτονομία ταξιδιού
232 NX