Page 112 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 112
Λειτουργική διαχείριση
Τα αυστηρότερα πρότυπα
επιθεωρήσεων αποτελούν
ευκαιρία για τις ποιοτικές εταιρείες
Ο κ. Δημήτρης Ορφανός εκφράζει την άποψη ότι οι εμπειρίες που
αποκομίζει ένας ναυτικός σε bulk carrier είναι μοναδικές και
σημειώνει ότι η αυστηροποίηση των απαιτήσεων των επιθεωρήσεων
αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ανάπτυξη των ποιο-
τικών εταιρειών, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Πόσο εύκολη είναι η προσέλκυση ναυτικού επαγγέλματος. Ο νέος ναυτι-
νέων ναυτικών για ναυτολόγηση κός έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει,
στα bulk carriers, λαμβάνοντας έστω και στα πεταχτά, τον τόπο όπου
υπόψη ότι τα συγκεκριμένα πλοία «έπιασε λιμάνι», κάτι σχετικά αδύνατο
ακολουθούν βραδύτερους ρυθ- με σχεδόν όλους τους άλλους διαδεδο-
μούς ανανέωσης και τεχνολογικής μένους τύπους πλοίων (δεξαμενόπλοια
ανέλιξης; και κοντέινερ), που παραμένουν 24
Οι νέοι ναυτικοί δεν λαμβάνουν υπόψη ώρες ή και λιγότερο σε κάθε λιμάνι ή,
τους τέτοιας φύσεως θέματα, τουλά- ακόμα, δεν προσεγγίζουν καν αυτό (π.χ.
χιστον σε τέτοιο βαθμό ώστε να επη- τα μεγάλα δεξαμενόπλοια).
ρεάζεται πρακτικά και πραγματικά η
προσέλκυση νέων ναυτικών σε πλοία Πώς μια εταιρεία με μικρό ή μεσαίο
ξηρού φορτίου. Ίσως κάποιοι νέοι να αριθμό bulk carriers μπορεί να
στοχεύουν όμως σε πλοία όπως τα επιτύχει και να διατηρήσει υψηλά
του Δημήτρη Ορφανού, υγραεριοφόρα, ως τα πιο απαιτητικά επίπεδα αριστείας του στόλου της,
HSQE Manager & DPA της M/MARITIME από πλευράς πιστοποιήσεων και τεχνο- την ίδια ώρα που οι απαιτήσεις
λογίας. Όμως, πέραν αυτού του συγκε- ναυλωτών και επιθεωρητών έχουν
κριμένου είδους πλοίου, που είναι και αυστηροποιηθεί στα λιμάνια του
μικρό σχετικά σε αριθμό, οι νέοι ναυ- κόσμου;
τικοί υποβιβάζουν, δυστυχώς, τα πλοία Εκσυγχρονιζόμενη! Νέες απαιτήσεις
ξηρού φορτίου στις όποιες προτιμήσεις σημαίνει ανάγκη νέων γνώσεων και
τους. ικανοτήτων από το προσωπικό μιας εται-
Για όσους «θέλουν να δουν τον κόσμο», ρείας. Είναι αλήθεια ότι, σε πολλές εται-
ο καλύτερος τρόπος, για πολλούς ρείες με μικρό αριθμό στελεχών, μπορεί
νεοεισελθόντες, είναι τα πλοία ξηρού επί του παρόντος αυτή η γνώση να μην
φορτίου. Είναι ίσως τα μόνα που ακόμη υπάρχει. Το υπάρχον προσωπικό πρέπει
μένουν στα λιμάνια αρκετό χρονικό διά- να ενισχυθεί, όχι τόσο σε αριθμό για να
στημα, ένα σημαντικό πλεονέκτημα του βγει η περισσότερη δουλειά, αλλά σε
112 NX