Page 78 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 78
καταγράψει και τις δύο όψεις του νομί-70%
EΡΕΥΝΑ / ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ BULK CARRIERS
ρειών φάνηκαν να διχάζονται. Συγκεκρι-
μένα, το 55% θεωρούν ότι αυτή η εξέλιξη
επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο, ενώ το
45% εκφράζουν διαφορετική άποψη.
Η ισορροπημένη εικόνα των απαντήσεων
στην εν λόγω ερώτηση καταδεικνύει την
αβεβαιότητα για τον αντίκτυπο και το μέγε-
θος της κλιματικής αλλαγής στο εμπόριο
τα επόμενα χρόνια. Τα Ναυτικά Χρονικά,
συμμετέχοντας σε διεθνή fora, έχουν
σματος. Από τη μία υπάρχει η άποψη ότι των συμμετεχόντων
η κλιματική αλλαγή θα μειώσει το draft σε
σημαντικές πλωτές οδούς, επηρεάζοντας θεωρούν
έτσι τον όγκο φορτίων που μεταφέρουν
τα πλοία. Η Διώρυγα του Παναμά και ο την απανθρακοποίηση
ποταμός Ρήνος αποτελούν χαρακτηριστικά
παραδείγματα αυτής της άποψης. Η Αρχή την κυριότερη
της Διώρυγας του Παναμά, το περασμένο
διάστημα, προέβη σε μια σειρά μειώσεων πρόκληση
του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου βυθί-
σματος, με τον αντίκτυπο να είναι εμφα- για την αγορά
νής στα containerships κυρίως, τα οποία
καλούνται να μεταφέρουν λιγότερο φορτίο χύδην ξηρού φορτίου.
κατά 40%. Από την άλλη, βέβαια, δεν είναι
λίγοι εκείνοι που τονίζουν ότι, ακριβώς
λόγω της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται
τα επόμενα χρόνια αύξηση της στάθμης
της θάλασσας και άρα οι όποιες ανησυ-
χίες περί ξηρασίας και μείωσης του όγκου
νερού δεν ευσταθούν. Σε ευρύτερο πλαί-
σιο, υπάρχουν πιο άμεσες επιπτώσεις της
κλιματικής αλλαγής στο ξηρό φορτίο, που
σχετίζονται με την ασφάλεια των λιμενικών
υποδομών και των πλοίων, αλλά και με την
παραγωγή σιτηρών σε χώρες με μεγάλη
εξαγωγική δυναμικότητα.
Γράφημα 4
Κατανομή των συμμε- Όχι 45% Ναι 55%
τεχόντων βάσει της
απάντησής τους στην
ερώτηση: «Θεωρεί-
τε ότι η μείωση
του βυθίσματος των
πλοίων επηρεάζει
τους όγκους φορτί-
ων;»
78