Page 203 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 203
LATSCO SHIPPING LTD
ΒΡΑΒΕΊΟ ΓΊΑ ΤΗ ΣΥΝΕΊΣΦΟΡΑ
ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΚΗ ΚΑΊΝΟΤΟΜΊΑ
Η Latsco Shipping αποτελεί τη συνέχεια της εταιρείας που μια εξέχουσα λειτουργία, που του επιτρέπει να ολοκληρώνει
ίδρυσε τη δεκαετία του 1940 ο καπτ. Γιάννης Σ. Λάτσης (1910- ταξίδια της τάξεως των 22.000 ναυτικών μιλίων, χρησιμοποι-
2003), μία από τις ιστορικότερες μορφές της ελληνικής ναυ- ώντας είτε LPG είτε VLSFO ως καύσιμο, χωρίς την ανάγκη
τιλίας. για ενδιάμεσους ανεφοδιασμούς. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω
Κατά τα πρώτα του βήματα στο ναυτιλιακό επιχειρείν, ο Γιάννης της χρήσης ενός εξαιρετικά αποδοτικού κινητήρα πρόωσης
Σ. Λάτσης είχε επικεντρώσει τη δραστηριότητά του στην επι- διπλού καυσίμου, τη βελτιστοποίηση ισχύος της διάταξης
βατηγό ναυτιλία, με ένα από τα πρώτα πλοία υπό τη διαχείρισή των γεννητριών, την υιοθέτηση αξονικής γεννήτριας και το
του να είναι το –θρυλικό πλέον– «Νεράιδα», το οποίο είχε βελτιστοποιημένο σύστημα διαχείρισης φορτίου. Καθοριστικό
αγοραστεί το 1949. Το 1958 εισήλθε στον κλάδο της μεταφοράς παράγοντα αποτελεί και ο σχεδιασμός της δεξαμενής καυσί-
πετρελαίου με την αγορά του πρώτου δεξαμενόπλοιου ονόματι μου LPG εντός της δεξαμενής φορτίου αρ. 3, καθώς και των
«Σπύρος». Μέχρι τη δεκαετία του 1970, ο στόλος του Γιάννη δεξαμενών πετρελαίου εξαιρετικά μεγάλης χωρητικότητας που
Σ. Λάτση ξεπερνούσε πλέον τα 40 πλοία και περιλάμβανε oil έχουν σχεδιαστεί.
και product tankers, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1980 Εκτός των άλλων πολυάριθμων τεχνολογικών καινοτομιών που
εισήλθε και στα LPG carriers. συμβάλλουν στην αποδοτικότητα του πλοίου, το γεγονός ότι
Στις μέρες μας, η Latsco Shipping διαχειρίζεται 41 πλοία, με το πλοίο μπορεί να μεταφέρει αμμωνία είναι ένα επιπρόσθετο
τον μέσο όρο ηλικίας τους να είναι μικρότερος από επτά έτη. σημαντικό πλεονέκτημα για τη λειτουργία του και μια υποσχό-
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από πλοία μεταφοράς LNG μενη εφαρμογή για το μέλλον, καθώς η αμμωνία αναμένεται
και LPG, δεξαμενόπλοια, dry bulk carriers, καθώς και πλοία να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση καυσίμου για τη
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η αξία των υπό διαχείριση ναυτιλία.
πλοίων της Latsco Shipping είναι $2,8 δισ., με χωρητικότητα Η τελική επιλογή για το φετινό Βραβείο Ευκράντη στην κατηγο-
σχεδόν 3 εκατ. dwt. Με 155 συνεργάτες στη στεριά και περισ- ρία της «Συνεισφοράς στην Τεχνολογική Καινοτομία» προέκυψε
σότερους από 1.500 ναυτικούς στη θάλασσα, και γραφεία σε έπειτα από πρόταση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
Αθήνα, Λονδίνο και Μονακό, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στο διε- της MARTECMA.
θνές ναυτιλιακό στερέωμα. Η απόφαση αυτή δεν αναδεικνύει απλώς μια υπερσύγχρονη
Το φετινό Βραβείο Ευκράντη για τη «Συνεισφορά στην Τεχνο- προσθήκη στον στόλο της Latsco, αλλά υπογραμμίζει και τη
λογική Καινοτομία» απονεμήθηκε στη Latsco Shipping Ltd για σημασία αυτού του τύπου πλοίου ως συμβόλου προόδου και
το project ναυπήγησης υγραεριοφόρου LPG τύπου 87k DF. Πιο καινοτομίας για την ελληνική ναυτιλία, που ενσωματώνει τις
συγκεκριμένα, το νέο υγραεριοφόρο (LPG) πλοίο, χωρητικότη- τελευταίες τεχνολογίες και πρακτικές στη ναυπήγησή του.
τας 87.000 κ.μ., παρουσιάζει πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά
που ενισχύουν την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, την περιβαλ-
λοντική συμμόρφωση και τη συμβατότητά του με διάφορους
προορισμούς και απαιτήσεις των πετρελαϊκών εταιρειών.
Η σχεδίαση του νέου αυτού πλοίου δεν συναντάται σε άλλα
υπάρχοντα πλοία, καθώς είναι το αποτέλεσμα μακροχρόνιων Χορηγός βραβείου
συζητήσεων και στενής συνεργασίας μεταξύ της Latsco και
της HHI, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο αξιόπιστα ναυπηγεία
του κόσμου.
Η δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου του πλοίου συνιστά
203