Page 168 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 168
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
της OceanPal Inc. στον Nasdaq, σκοπός
της οποίας ήταν να λειτουργεί ως εταιρεία
χαρτοφυλακίου για τα τρία μεγαλύτερα σε
ηλικία πλοία της. Η κ. Σεμίραμις Παληού,
CEO της Diana Shipping, σχολιάζοντας τη
συναλλαγή, ανέφερε: «Το spin-off του συνό-
λου των κοινών μετοχών της OceanPal Inc.
αντιπροσωπεύει μια σημαντική απόδοση
αξίας στους μετόχους μας, αντανακλώντας
την ικανότητα της εταιρείας να αξιοποιήσει
την ισχυρή αγορά των dry. Η διοίκηση της
Diana θεωρεί ότι μια ξεχωριστή, εισηγμένη
εταιρεία στον κλάδο του χύδην ξηρού φορ-
τίου, εστιασμένη σε παλαιότερα πλοία και
μικρότερης διάρκειας ναυλώσεις, θα ενισχύ-
σει την αξία για τους μετόχους, παρέχοντας
μεγαλύτερη έκθεση στη βραχυπρόθεσμη
ναυλαγορά».
To spin-off της Euroseas για τα bulk carriers
προηγείται χρονικά, καθώς δημιουργήθηκε
από τον κ. Αριστείδη Πίττα το 2018. Στό-
χος του –νέου τότε– σχήματος της ΕuroDry
ήταν η διαφοροποίηση του στόλου πλοίων
ξηρού φορτίου. «Είμαστε ενθουσιασμένοι
με την ανεξαρτητοποίηση του στόλου πλοίων
ξηρού φορτίου σε μια ξεχωριστή εισηγμένη
εταιρεία, την EuroDry Ltd. H EuroDry Ltd.
θα εστιάσει στον κλάδο των Ultramaxes και
Kamsarmaxes, με έναν στόλο του οποίου ο
μέσος όρος ηλικίας δεν θα ξεπερνά τα εννέα
χρόνια. Παράλληλα ευελπιστούμε ότι η στρα-
τηγική μας και τα αναπτυξιακά μας σχέδια
θα επιτρέψουν στην EuroDry να τελεί υπό
διαπραγμάτευση στα 16 με 18 δολάρια ανά
μετοχή», είχε δηλώσει ο κ. Πίττας.
κτησε δύο Aframaxes και δύο LR2 product Οι προαναφερθείσες στρατηγικές κινήσεις
tankers, δείχνοντας μια ξεκάθαρη τάση προς αντανακλούν την εστίαση ορισμένων Ελλήνων
τη διαχείριση δεξαμενόπλοιων με οδηγό τις πλοιοκτητών στην οικοδόμηση ομίλων που
ισχυρές προοπτικές της ναυλαγοράς. αποτελούνται από εταιρείες με διαφορετική
Στα τέλη του περασμένου έτους, η Castor ειδίκευση. Η συγκεκριμένη επιλογή φαίνεται
Maritime, συμφερόντων του κ. Πέτρου Πανα- να συνιστά απότοκο της επιθυμίας για υψηλή
γιωτίδη, ανακοίνωσε το spin-off της Toro αποδοτικότητα αλλά και άντληση κεφαλαίων.
Corp. για ένα Aframax, πέντε LR2 και δύο Άλλωστε, η χρηματοδότηση στη ναυτιλία καθί-
Handysizes. Οι μέτοχοι της Castor Maritime σταται ολοένα και πιο «σύνθετη», δεδομένου
θα λάμβαναν δύο κοινές μετοχές της Toro για του υψηλού κόστους απόκτησης πλοίων, των
κάθε πέντε κοινές μετοχές της Castor. Τον περιβαλλοντικών κανονισμών και του ρίσκου
περασμένο Μάιο, η Toro προχώρησε στην που συνοδεύει την επένδυση.
απόκτηση τεσσάρων LPG carriers. «Η από- Συνεπώς, η καλλιέργεια αισθήματος «εμπι-
κτηση τεσσάρων LPG carriers θα δημιουργή- στοσύνης» στους επενδυτές αποτελεί έναν
σει έναν διαφοροποιημένο στόλο δεξαμενό- σημαντικό άξονα στην ευρύτερη στρατηγική
πλοιων και LPG carriers, ενισχύοντας τη θέση άντλησης κεφαλαίων για τις εισηγμένες εται-
μας στη μεταφορά ενέργειας. Θεωρούμε ότι ρείες. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραπάνω εται-
τα fundamentals της αγοράς των LPG είναι ρείες δύνανται να αποτελούν τους πρωτοστά-
ελκυστικά, με θετικές μελλοντικές προοπτι- τες μιας ευρύτερης στρατηγικής την οποία
κές», ανέφερε ο κ. Πέτρος Παναγιωτίδης. θα ακολουθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, και
Το 2021, η Diana Shipping έλαβε το πρά- ειδικά οι εισηγμένες, που διαχειρίζονται δια-
σινο φως για την εισαγωγή των μετοχών φοροποιημένους στόλους.
168