Page 96 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 96
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ – ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
«Ιπτάμενα» ferries στη φαρέτρα
της Brittany Ferries
H εταιρεία Brittany Ferries διερευνά έναν νέο,
γρήγορο, βιώσιμο και ενεργειακά αποδοτικό
τρόπο μετακίνησης με ferry, με την ονομασία
Seaglider. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό
εκρανοπλάνο (wing-in-ground effect vehicle –
WIG), το οποίο αναπτύσσει η αμερικανική start-
up εταιρεία REGENT (Regional Electric Ground
Effect Nautical Transport).
Τα Seagliders αξιοποιούν το αεροδυναμικό φαι-
νόμενο της Επίδρασης του Εδάφους (Ground
Effect), το οποίο τους επιτρέπει να πετούν με
μεγάλες ταχύτητες πάνω από την επιφάνεια της
θάλασσας. Συνδυάζουν την άνεση των επιβα-
τικών πλοίων και των ιπτάμενων δελφινιών με
την αεροδυναμική απόδοση των hovercraft και
την ταχύτητα των αεροσκαφών, αναπτύσσοντας
ταχύτητες έως και 180 mph, έξι φορές μεγαλύ-
τερες από εκείνες των επιβατικών πλοίων, και με
αυτονομία μπαταριών που φτάνει τα 180 μίλια.
Η Brittany Ferries έχει υπογράψει μια επιστολή
προθέσεως, η οποία αφορά τη χρήση Seagliders
χωρητικότητας 50-100 επιβατών για τη διαδρο-
μή μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας, έως το 2028, ενώ
η REGENT αναμένει πως οι πρώτοι επιβάτες θα
έχουν ταξιδέψει με ένα σκάφος τέτοιου τύπου
νία σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας της πανδημί- αλλά μικρότερου μεγέθους έως το 2025.
ας Covid-19. Η ενεργειακή μετάβαση βρίσκεται ψηλά στη λίστα
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (DCT) των προτεραιοτήτων της Brittany Ferries και η νέα
ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τα λιμάνια του αυτή συνεργασία με τη REGENT αποτελεί ένα
Άμπου Ντάμπι, έχοντας ως βασική προτεραιότη- σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Η γαλ-
τα να ανακτηθεί η δυναμική που προϋπήρχε της λική ναυτιλιακή εταιρεία έχει επίσης παραγγείλει δύο
πανδημίας: περίπου 500.000 επισκέπτες κρουα- πλοία κατανάλωσης καυσίμου LNG, τα οποία αναμέ-
ζιέρας έφτασαν στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ το νεται να παραδοθούν μέσα στα έτη 2022 και 2023.
2019, νούμερο που στοιχειοθετεί αύξηση 46% σε
ετήσια βάση. Ένας νέος mega τερματικός κρουαζιέρας
Σύμφωνα με τον Ali Al-Shaiba, Executive Director στο Μαϊάμι
του DCT, η απόφαση για υποδοχή κρουαζιερών
έρχεται ως μέρος των προσπαθειών για αναζωο- H MSC Cruises και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri
γόνηση του τουριστικού τομέα του Εμιράτου του υπέγραψαν πρόσφατα συμβόλαιο για την κατα-
Άμπου Ντάμπι, μετά τα εντυπωσιακά αποτελέσμα- σκευή ενός mega τερματικού κρουαζιέρας στο
τα που έχουν επιτευχθεί στην καταπολέμηση της Μαϊάμι από τη Fincantieri Infrastructure Florida.
εξάπλωσης της πανδημίας μέχρι τώρα. Όπως πρό- Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι πρόκειται
σθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Al-Shaiba, πρόκειται για επένδυση 350 εκατ. ευρώ και η κατασκευή
να αποτελέσει ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση του τερματικού θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο
της θέσης της πρωτεύουσας των ΗΑΕ ως κόμβου του 2023. Στόχος είναι ο νέος τερματικός να εξυ-
θαλάσσιου τουρισμού παγκόσμιας κλάσης. πηρετεί ταυτόχρονα τρία πλοία τελευταίας γενιάς
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή επιστροφή στην και έως 36.000 επιβάτες την ημέρα.
επιχειρηματική δραστηριότητα, προβλέπεται να Παράλληλα, η νέα υποδομή κρουαζιέρας θα έχει
ληφθούν μια σειρά από πρωτοβουλίες, μεταξύ τη δυνατότητα να φιλοξενεί τα μεγαλύτερα και
των οποίων θα είναι και η συμμετοχή σε διεθνείς πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία της MSC
εκδηλώσεις, με σκοπό την προώθηση του Άμπου Cruises, όπως το «MSC Seashore», του οποίου
Ντάμπι ως ιδανικού προορισμού για κρουαζιερό- η κατασκευή ολοκληρώνεται στο ναυπηγείο της
πλοια από όλο τον κόσμο. Fincantieri στο Monfalcone.
94