Page 82 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 82
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ
χθεί στον Nasdaq με το σύμβολο «HMAR». H ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
συμφωνία ορίζει ότι οι MGO και Heidmar θα Οι θαλάσσιες μεταφορές
γίνουν εξ ολοκλήρου θυγατρικές μιας νεο- βρίσκονται στο
συσταθείσας εταιρείας των Νήσων Μάρσαλ επίκεντρο των κυρώσεων ΝΑΥΠΗΓΕΊΑ ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΤΟ
με την ονομασία PubCo. Οι μέτοχοι της MGO της Δύσης εναντίον ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΑΜΕΡΊΚΑΝΊΚΩΝ
θα λάβουν μία κοινή ονομαστική μετοχή της της Ρωσίας. ΚΥΡΩΣΕΩΝ
PubCo για κάθε κοινή μετοχή της MGO που Στρατηγική προτεραιότητα για τη Δύση είναι
κατέχουν, με τεκμαρτή πλήρως απομειωμένη ο περιορισμός της ικανότητας της Ρωσίας
αξία ιδίων κεφαλαίων $18 εκατ. Οι μέτοχοι της να συγκεντρώσει έσοδα μέσω του εμπο-
Heidmar θα ανταλλάξουν τις κοινές μετοχές ρίου, τα οποία δύνανται να διατεθούν για τη
της Heidmar με $300 εκατ. σε κοινές ονο- σύγκρουση με την Ουκρανία.
μαστικές μετοχές της PubCo. H συμφωνία Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε πληθώρα
θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του τρίτου κυρώσεων, με τις θαλάσσιες μεταφορές να
τριμήνου. βρίσκονται πολλάκις στο επίκεντρο. Στο
πλαίσιο αυτό, το Department of State των
Η ΟΡΕΞΗ ΤΗΣ DP WORLD ΓΊΑ ΝΕΕΣ ΗΠΑ προχώρησε σε νέο γύρο κυρώσεων,
ΛΊΜΕΝΊΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΊΣ με διεθνή ναυπηγεία να δέχονται (ξανά)
Η DP World ανακοίνωσε επενδύσεις σε λιμά- «πυρά».
νια της Λατινικής Αμερικής, που σκοπό έχουν Συγκεκριμένα, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις
την αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας στην εταιρεία στην οποία ανήκει το τουρκικό
των τερματικών της και την ευρύτερη ανα- ναυπηγείο Bulut Shipyard, διότι πρόσφερε
βάθμιση της λειτουργικής αποδοτικότητάς υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής σε δύο πλοία
τους. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την ανα- στα οποία είχαν επιβληθεί κυρώσεις παλαιό-
βάθμιση λιμένων στο Εκουαδόρ (Ισημερινός) τερα και οι οποίες βρίσκονταν ακόμη σε ισχύ.
και στο Περού, ώστε να καταστούν βασικές Επίσης, κυρώσεις επιβλήθηκαν στην
πύλες για το παγκόσμιο εμπόριο, συμβάλλο- κινεζική εταιρεία λειτουργικής διαχείρι-
ντας στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη στην σης ναυπηγείου Penglai Jutal Offshore
ευρύτερη περιοχή. Engineering Heavy Industries Co., διότι
Ο Carlos Merino, διευθύνων σύμβουλος κατασκεύασε και απέστειλε κρίσιμη
της DP World στο Περού και στο Εκουαδόρ, τεχνολογία που αφορά τις υποδομές LNG
δήλωσε: «Οι στρατηγικές τοποθεσίες του σε πλοία που υπόκειντο σε κυρώσεις στο
Περού και του Ισημερινού παρέχουν αξιόπι- παρελθόν.
στες συνδέσεις από τη δυτική ακτή της Νότιας Πέραν αυτού, οι κυρώσεις εστιάστηκαν
Αμερικής με μεγάλες παγκόσμιες αγορές». και σε νομικά πρόσωπα που βοηθούν τη
Στο Περού, τα έργα αναβάθμισης θα αυξή- Ρωσία να αναπτύξει τις δυνατότητες της
σουν τη διαχειριστική ικανότητα του τερμα- στο εμπόριο ενέργειας. Το αμερικανικό
τικού σταθμού κατά 80%, μετατρέποντάς υπουργείο επέβαλε κυρώσεις σε εταιρεία
τον σε κορυφαίο κόμβο logistics στη δυτική κατασκευής εξοπλισμού για λογαριασμό
ακτή της Νότιας Αμερικής. Το έργο, ύψους του ρωσικού Arctic LNG 2 project αλλά
$400 εκατ., περιλαμβάνει την επέκταση του και σε δύο εταιρείες που εμπλέκονταν
προβλήτα στα 1.050 μ., επιτρέποντας έτσι να στην ανάπτυξη ενός νέου project LNG στο
φιλοξενήσει έως και τρία πλοία ταυτόχρονα, Μούρμανσκ.
αυξάνοντας την ετήσια διεκπεραιωτική ικα- Επίσης, στο ενεργειακό μέτωπο, οι ΗΠΑ
νότητά του στα 2,7 εκατ. TEUs. επέβαλαν κυρώσεις σε τέσσερις εταιρείες
Στο Εκουαδόρ, η DP World σχεδιάζει να που συμμετέχουν στην ανάπτυξη των αλυ-
επεκτείνει τις υποδομές της στο λιμάνι της σίδων εφοδιασμού του ρωσικού Vostok Oil
Posorja. Φέτος, μάλιστα, στο εν λόγω λιμάνι project, μέσω του οποίου η Ρωσία φιλο-
ξεκίνησαν τρεις βασικές υπηρεσίες τακτικών δοξεί να εξάγει έως και 100 εκατ. τόνους
δρομολογίων από τη Maersk, ενισχύοντας τον πετρελαίου ετησίως.
στρατηγικό του ρόλο στη σύνδεση της Λατι-
νικής Αμερικής με τις παγκόσμιες αγορές. Η ΕΕ-ΚΊΝΑ: ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΗ Η
αναβάθμιση του λιμένα, ύψους $140 εκατ., ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΓΊΑ ΤΗΝ ΕΠΊΤΕΥΞΗ
περιλαμβάνει την επέκταση 700 μ., αυξάνο- ΤΩΝ ΠΡΑΣΊΝΩΝ ΣΤΟΧΩΝ
ντας τον χώρο ελλιμενισμού, καθώς και τη Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να αποφύ-
διάθεση προηγμένου λιμενικού εξοπλισμού γει τις εμπορικές τριβές με την Κίνα, ενώ
ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα είναι απαραίτητο για τις δύο πλευρές να
του λιμένα της Posorja. επιδιώξουν τη σύγκλιση σε μια νέα ενεργει-
80