Page 132 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 132

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ











































                          προκαλέσουν αλλαγή του τρόπου εκτέλεσης των   Κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είμαστε
                          μεταφορών, με κακό αποτέλεσμα».            δέκα εκατομμύρια Έλληνες. Aν όλοι μας κάνουμε
                          Επίσης, κατά την πρώτη του ομιλία ως επίτιμος   έστω και ένα πράγμα  για το περιβάλλον, θα
                          διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο δρ.   κάνουμε τη διαφορά. Δέκα εκατομμύρια βήματα
                          Πατέρας αναφέρθηκε και στις εξελίξεις για τα   προς ένα πιο πράσινο περιβάλλον».
                          εναλλακτικά καύσιμα, σημειώνοντας τα εξής:  Στην τελετή αναγόρευσης παρευρέθηκαν: ο γενι-
                          - Το LNG είναι γενικά 78% μεθάνιο (CH�) – το   κός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας Εμμα-
                          πιο θανατηφόρο από τα αέρια του θερμοκηπίου.  νουήλ Κουτουλάκης, ο πρ. υπουργός και βουλευ-
                          - Η παραγωγή μεθανόλης (ακόμα και πράσινης   τής Χίου Νότης Μηταράκης, ο δήμαρχος Χίου
                          μεθανόλης) είναι ένας μεγάλος παραγωγός CO�.  Γιάννης Μαλαφής, ο δήμαρχος Οινουσσών Γιώρ-
                          - Η αμμωνία είναι θανατηφόρα. Φανταστείτε ένα   γος Δανιήλ, ο λιμενάρχης Χίου Παντελής Βατού-
                          πλοίο με 2.000 MT αμμωνίας να προσαράξει στο   σης, ο διοικητής ΑΕΝ Χίου Γιάννης Μάργαρης, ο
                          Αιγαίο. Είμαστε όλοι νεκροί.               διοικητής ΑΕΝ Οινουσσών Δημήτρης Κλουμάσης,
                          - Το υδρογόνο ακούγεται καλό, καθώς είναι χωρίς   ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας
                          άνθρακα, αλλά το hydrogen ship επεκτείνει τη   Μικρών Αποστάσεων Χαράλαμπος Σημαντώνης,
                          διάρκεια ζωής του μεθανίου (CH4) στη στρατό-  η διευθύντρια της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας
                          σφαιρα.                                    Μικρών Αποστάσεων Δανάη Τσόπελα, ο αντιπρό-
                          Τόνισε πάντως ότι οποιαδήποτε από τις παραπάνω   εδρος του ΝΕΕ Γεώργιος Αλεξανδράτος, ο πρόε-
                          λύσεις επιλεχθεί απαιτεί νέες υποδομές, η ανά-  δρος ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ο πρόεδρος
                          πτυξη των οποίων από μόνη της θα συνεισφέρει   της Ναυτιλιακής Λέσχης Χίου Αντώνης Πιτσιλός,
                          πολύ περισσότερους ρύπους, όπως η μετάβαση   καθώς και μέλη ΔΕΠ του Τμήματος και εκπρόσω-
                          στην αμόλυβδη βενζίνη. Ωστόσο, ως μηχανικός,   ποι του Τύπου.
                          εστίασε στις απαραίτητες βελτιώσεις των πλοίων,   Με αφορμή την τελετή, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
                          μέσω της υιοθέτησης καινοτομιών στο κύτος και   διεξήγαγε επιστημονικό συμπόσιο την Παρασκευή
                          στην προπέλα του πλοίου κ.α., ενώ επισήμανε   21 Ιουνίου 2024, με θέμα «Η πράσινη μετάβαση
                          την αναγκαιότητα αξιοποίησης του cold ironing   της Ακτοπλοΐας: Προκλήσεις και προοπτικές για
                          στα λιμάνια, με προϋπόθεση η ενέργεια για την   τη νησιωτικότητα».
                          ηλεκτροδότηση των πλοίων να προέρχεται του-
                          λάχιστον κατά 60% από ανανεώσιμες πηγές
                          ενέργειας.


         130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137