Page 38 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 38
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
❹ H Ελλάδα έχει επενδύσει στρατηγικά
προκειμένου να καταστεί πύλη ενέρ-
γειας για τα Βαλκάνια. Έχει μετουσι-
ωθεί αυτή η προσπάθεια; Ποια είναι τα
δεδομένα για εισαγωγές και εξαγωγές
ενέργειας σήμερα και ποιες οι εκτιμή-
σεις για το μέλλον;
Η Ελλάδα επιχειρεί να αναλάβει έναν ρόλο περι-
φερειακού διαμετακομιστικού κόμβου ενέργειας
και προς αυτή την κατεύθυνση έχουν ήδη γίνει σχε-
τικές επενδύσεις και γίνονται και κάποιες πρόσθε-
τες. Ωστόσο, πρωταρχικός στόχος για εμάς είναι η
αξιοποίηση των δυνατοτήτων για φθηνή παραγωγή
ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στη χώρα μας.
Όπως, επίσης, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε
το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η Ελλάδα
Εθνικός στόχος να είμαστε από τους στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες
πρωτοπόρους στην ανάπτυξη υπεράκτιας πηγές, για να εξάγει αλλά και να εισάγει ενέργεια,
αιολικής ενέργειας. έτσι ώστε όλη η ευρύτερη περιοχή να έχει πολύ
μικρότερο ενεργειακό κόστος και να αποκτήσει
αντίστοιχη αναπτυξιακή δυναμική.
❺ Η ελληνική ακτοπλοΐα, εκτός από την
εμπορική φύση της δραστηριότητάς
της, επιτελεί σημαίνον κοινωνικό έργο,
διατηρώντας ανοιχτή την επικοινωνία
των ελληνικών νησιών με την ενδο-
χώρα. Στο πλαίσιο της ανανέωσης του
ελληνικού ακτοπλοϊκού δικτύου, ποιες
είναι οι στρατηγικές κινήσεις που
πρέπει να δρομολογήσει το Υπουργείο
Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά
με την τροφοδοσία επιβατηγών πλοίων
με εναλλακτικά καύσιμα στους ελληνι-
κούς λιμένες;
λος των τοπικών κοινωνιών. Αυτά τα πάρκα έχουν Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων βρίσκεται σε
μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην κατασκευή μεταβατική φάση και θα πρέπει πρώτα να φανεί
και στη συντήρηση. Συνεπώς είναι επενδύσεις ποιες τεχνολογίες τελικά θα χρησιμοποιηθούν,
που θα τις αισθάνεται περισσότερο η τοπική κοι- που είναι μια γενικότερη απόφαση, την οποία θα
νωνία με τη μορφή ζήτησης θέσεων εργασίας, λάβουν η παγκόσμια ναυτιλία και οι παγκόσμιες
και μάλιστα ναυτικών θέσεων εργασίας, αφού αγορές, ανάλογα με την εξέλιξη των τεχνολογιών.
όλη η συντήρηση γίνεται στη θάλασσα. Επίσης, Αυτό που εμείς μπορούμε να κάνουμε κατ’ αρχάς
θα παράγουν μεγάλα έσοδα για τις τοπικές κοι- είναι να εξασφαλίσουμε τη δυνατότητα τροφοδο-
νωνίες με τη μορφή ανταποδοτικών πόρων και θα σίας με ηλεκτρισμό και τη λειτουργία με ηλεκτρι-
υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης μιας τοπικής σμό των πλοίων στα λιμάνια, το λεγόμενο “cold
«αλυσίδας αξίας». Και αυτό δεν αφορά μόνο στα ironing”, το οποίο μέσω του Ταμείου Απανθρακο-
νησιά, αλλά μπορεί να αφορά και σε αυτά. ποίησης θα προωθηθεί με πολύ μεγάλη ταχύτητα.
Ήδη, μετά την υπογραφή σχετικής συμφωνίας
μεταξύ μιας ελληνικής και μιας νορβηγικής ❻ Πρόσφατα έλαβε χώρα στην Αθήνα το
εταιρείας, βλέπουμε ότι αρχίζει να υπάρχει και “Our Ocean Conference 2024”. Ποια
διεθνές ενδιαφέρον. Διαθέτουμε πολύ ισχυρές είναι τα κυριότερα συμπεράσματα ανα-
εταιρείες στον τομέα αυτόν και είναι ένα εθνικό φορικά με τις εθνικές και τις διεθνείς
σχέδιο το οποίο θα προχωρήσει με την αναγκαία προσπάθειες για την προστασία των
ταχύτητα, για να πετύχουμε τον στόχο να είμαστε ωκεανών μας;
από τους πρωτοπόρους στην ανάπτυξη υπερά- Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι ωκεανοί είναι
κτιας αιολικής ενέργειας. εξαιρετικά ευάλωτοι στην κλιματική κρίση, αλλά
και σε άλλες ανθρωπογενείς παρεμβάσεις.
38