Page 212 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 212

MARKET NEWS / SHIPSHAVE


          Η διαχείριση της βιορύπανσης και η σημασία μιας καθαρής γάστρας καθίστανται όλο και
          πιο σημαντικά και αναγνωρίσιμα μέσα για τη μείωση του κόστους και των εκπομπών εν μέσω
          της εισαγωγής πράσινων κανονισμών, όπως το CII και το EU ETS.

                               ΤΟ ITCH™ ΤΗΣ SHIPSHAVE

                               ΚΡΑΤΑ ΤΗ ΓΑΣΤΡΑ ΚΑΘΑΡΗ ΓΙΑ

                               ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

                               ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ




                                         Ο προληπτικός καθαρισμός της γάστρας   βαίωσαν ότι η χρήση του ITCH συμβάλλει
                                         αποδεικνύεται ένας από τους απλούστε-  και στην ακεραιότητα της γάστρας με ελά-
                                         ρους τρόπους για την καλή απόδοση του   χιστη επίδραση στα υφαλοχρώματα, καθώς
                                         πλοίου και τη μείωση των εκπομπών.  ακόμα και επιστρώσεις υψηλής ποιότητας
                                         Η θαλάσσια βιορύπανση που προκύπτει   εξακολουθούν να απαιτούν καθαρισμό.
                                         από τη συσσώρευση διαφόρων φυτικών και   Μια συγκριτική ανάλυση διαφόρων στρα-
                                         ζωικών μικροοργανισμών στη γάστρα ενός   τηγικών «αντι-ρύπανσης» της γάστρας στο
                                         πλοίου οδηγεί σε αυξημένη αντίσταση στο   πλαίσιο της μελέτης GloFouling του ΙΜΟ
                                         νερό, γεγονός το οποίο αυξάνει την κατανά-  έδειξε ότι ο τακτικός προληπτικός καθαρι-
                                         λωση καυσίμου, παράγοντας περισσότερες   σμός της γάστρας ενός φορτηγού πλοίου
                                         εκπομπές GHG στο πέρασμά του.       για μια περίοδο πέντε ετών είχε ως απο-
                                         Αυτό καθιστά τη γάστρα του πλοίου πεδίο   τέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου 10.000
                                         μάχης για αποδοτικότητα, με την έρευνα   τόνων, έναντι του να μην κάνουμε τίποτα,
                                         του ΙΜΟ να δείχνει ότι ένα στρώμα γλίτσας   και 4.000 τόνων έναντι του αναδρομικού
                                         μόλις 0,5 mm που καλύπτει έως και το 50%   καθαρισμού.
                                         της επιφάνειάς της θα μπορούσε να αυξήσει   Εκτός από τη μείωση του κόστους για καύ-
                                         τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά   σιμα, η βελτιστοποίηση της απόδοσης της
                                         25% – ή και ακόμα περισσότερο, ανάλογα   γάστρας συνεπάγεται μείωση των εκπομπών
                                         με την περίσταση.                   και της έκθεσης στο EU ETS, ενώ βοηθά και
                                         Η νορβηγική Shipshave ηγείται της πρά-  στη συμμόρφωση με τον δείκτη CII.
                                         σινης επανάστασης στον καθαρισμό της   «Με το ITCH, επαναπροσδιορίζουμε τη
                                         γάστρας με τη μοναδική της λύση In-Transit   συντήρηση  της  γάστρας με καινοτόμο
                                         Cleaning of Hulls (ITCH), που έχει αναπτυ-  τεχνολογία, φιλική προς τον χρήστη για
                                         χθεί για να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλο-  χάρη του περιβάλλοντος, της συμμόρφω-
                                         ντικό αποτύπωμα των πλοίων, εξοικονομώ-  σης με τους κανονισμούς και της αποδοτι-
                                         ντας καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές.  κότητας», λέει ο CEO της Shipshave, Aage
                                         Ο IMO εκτιμά πως πιθανή βελτιστοποίηση   Hoejmark.
                                         της διαχείρισης της βιορύπανσης οδηγεί σε
                                         μείωση των εκπομπών κατά 5% έως 25%,
                                         κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται στην πράξη
                                         από τα αποτελέσματα των πελατών μας
                                         μέσω της χρήσης του ITCH.
                                         Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, το ημι-αυ-
                                         τόνομο ρομπότ μας χρησιμοποιεί μαλακές
          O CEO της Shipshave, Aage Hoejmark  βούρτσες για να καθαρίσει ομαλά τη γάστρα
                                         του πλοίου ώστε να διατηρηθεί ή να βελ-
                                         τιωθεί η απόδοσή της με σχετικά χαμηλό
                                         κόστος. Αυτό εξοικονομεί, επίσης, χρόνο
          Για περισσότερες πληροφορίες,   από παραμονές σε λιμάνια και πιθανές απο-
          επικοινωνήστε μαζί μας:        κλίσεις από την προβλεπόμενη διαδρομή
          Aργύρης Μιχαλέτος              που θα είχαν ως σκοπό τον καθαρισμό της
          Sales & Marketing Director -   γάστρας.
          Mediterranean                  Επιπλέον, εργαστηριακές δοκιμές επιβε-
          argyris.michaletos@shipshave.no

         210
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217