Page 165 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 165
1 Technomar 84 6 Conbulk 36
2 Danaos 69 7 Capital 34
3 Costamare 68 8 V.Ships 30
4 Contships 47 9 Eurobulk 21
5 Navios 38 10 Cosmoship 14
Πίνακας 1 Αν και παραδοσιακά η Ελλάδα ήταν ένα κράτος Η κορυφαία δεκάδα του Λεκανοπεδίου Αττικής
Οι δέκα μεγαλύτερες σημαίας, οι επενδύσεις στα μεγάλα λιμάνια της Παρότι υπάρχουν 40 εταιρείες διαχείρισης
εταιρείες διαχείρισης χώρας μετεξελίσσουν τη χώρα μας και σε ένα containerships, η πλειοψηφία των πλοίων βρί-
containerships σε Αθήνα/ σημαντικό κράτος λιμένα. Στο πλαίσιο αυτό, ο σκεται υπό τη διαχείριση δέκα εταιρειών. Οι δέκα
Πειραιά
Πειραιάς ως κέντρο μεταφόρτωσης προκαλεί μεγαλύτερες εταιρείες διαχειρίζονται αθροιστικά
το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων ερευ- 440 πλοία, δηλαδή περίπου το 89% του στόλου.
νών αναφορικά με τις λιμενικές υποδομές της Πρόκειται για μια ένδειξη της αυξανόμενης δυνα-
χώρας αλλά και τη σημασία του στόλου μετα- μικής της πλοιοδιαχείρισης από την Αττική στην
φοράς εμπορευματοκιβωτίων στο σύγχρονο αγορά των containerships.
μεταφορικό γίγνεσθαι της ευρύτερης περιο-
χής. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και διαχειριστές, Technomar Shipping
αντιλαμβανόμενοι τη νέα τάξη πράγματων H Technomar έχει αναλάβει την τεχνική διαχείριση
στη Μεσόγειο (και όχι μόνο), αυξάνουν δυνα- του στόλου της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της
μικά το αποτύπωμά τους και στην αγορά των Νέας Υόρκης Global Ship Lease. Η Technomar,
containerships. συμφερόντων του κ. Γιώργου Γιουρούκου, έχει υπό
Βάσει δεδομένων Απριλίου που παραχωρήθη- τη διαχείρισή της τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων
καν στα Ναυτικά Χρονικά από τo Greek Shipping μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των
Publications, οι εταιρείες που βρίσκονται σε εταιρειών που βρίσκονται σε Πειραιά και Αθήνα.
Πειραιά και Αθήνα διαχειρίζονται αθροιστικά Συγκεκριμένα, 84 πλοία διαφόρων χωρητικοτή-
494 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν ναυπηγηθεί
χωρητικότητας 28,2 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας στη Νότια Κορέα. Επιπλέον, δεν πρόκειται για μια
15,35 ετών. Επιπλέον, το 75% των πλοίων έχει εταιρεία αποκλειστικής διαχείρισης containerships,
κατασκευαστεί στη Νότια Κορέα και στην Κίνα. καθώς διαθέτει και πάνω από 10 bulk carriers
Αναλυτικότερα, 221 πλοία έχουν ναυπηγηθεί στη μεσαίου μεγέθους στον στόλο της.
Νότια Κορέα και 150 στην Κίνα.
Ο στόλος containerships βρίσκεται υπό τη δια- Danaos Corporation
χείριση 40 εταιρειών με de facto έδρα στην H εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης
Ελλάδα. Από τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων Danaos, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Λεκα- τον δρα Ιωάννη Κούστα, διαθέτει έναν εκτενή
νοπέδιο Αττικής, μόλις οι οκτώ διαχειρίζονται στόλο 69 containerships, μεταφορικής ικανότη-
αποκλειστικά τέτοια πλοία, καθώς η πλειοψη- τας από 2.200 TEUs έως και 13.100 TEUs. Ούτε η
φία επιλέγει να διαχειρίζεται τουλάχιστον δύο Danaos επικεντρώνεται αποκλειστικά στα πλοία
τύπους πλοίων, με δημοφιλέστερη επιλογή, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς δια-
εκτός των containerships, να αποτελούν τα bulk θέτει επτά Capesize bulk carriers και orderbook
carriers. επιπλέον τριών.
163