Page 209 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 209
ΠΤΗΣΕΙ
Έπιμέλεια: Mάνος Χαρίτος
αεροδρόμιο να αποκτήσει ένα δεύτερο τέρ- Κορέας, παρέχει παρόμοιες υπηρεσίες. Και
μιναλ εκεί που σήμερα είναι ο χώρος στάθ- οι δύο αεροπορικές εταιρείες έχουν σημα-
μευσης μακράς διάρκειας. Το κόστος του ντική παρουσία στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό
δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη και, σύμφωνα Χώρο.
με τις εκτιμήσεις του ΔΑΑ, θα ολοκληρωθεί Κατά τη διάρκεια της ενδελεχούς έρευνάς
μέχρι το 2045, δίνοντας στο αεροδρόμιο τη της, η Επιτροπή συγκέντρωσε εκτενείς πλη-
δυνατότητα να εξυπηρετεί μέχρι και 50 εκατ. ροφορίες και έλαβε σχόλια από τους συμμε-
επιβάτες ετησίως. τέχοντες στην αγορά και άλλους ενδιαφερό-
μενους φορείς.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ «ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΩΝ» ΓΙΑ Μετά την έρευνα αγοράς, η Επιτροπή είχε
ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ανησυχίες ότι η συναλλαγή θα έβλαπτε τον
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ανταγωνισμό στις αγορές για:
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αερομεταφορών • Υπηρεσίες εμπορευματικών αερο-
προσμένουν την άφιξη των καλοκαιρινών πορικών μεταφορών μεταξύ Ευρώ-
μηνών του 2024, καθώς όλα δείχνουν πως πης και Νότιας Κορέας, και
η επιβατική κίνηση θα διαμορφωθεί σε επί- • Υπηρεσίες αεροπορικών μετα-
πεδα-ρεκόρ. φορών επιβατών σε δρομολόγια
Ειδικότερα, δημοσίευμα των Financial Times, μεταξύ Σεούλ και ορισμένων ευρω-
επικαλούμενο τις εκτιμήσεις των εταιρειών παϊκών προορισμών, συγκεκριμένα
αερομεταφορών χαμηλού κόστους Ryanair, της Βαρκελώνης, του Παρισιού, της
easyJet και Wizz Air, σημειώνει πως η ζήτηση Φρανκφούρτης και της Ρώμης.
για επιβατικές πτήσεις το ερχόμενο καλο- Συνεπώς, το ενοποιημένο σχήμα θα έπληττε
καίρι θα είναι ισχυρή. τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα αύξηση
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τις εταιρείες των τιμών ή μείωση της ποιότητας για τους
να αυξήσουν τις θέσεις που προσφέρουν. επιβάτες και τους πελάτες φορτίου. Μετά
Μάλιστα, μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου, τις ανησυχίες που εξέφρασε ανοικτά η Επι-
οι προσφερόμενες θέσεις από ευρωπαϊκές τροπή, η Korea Air Lines προέβη σε διορθω-
εταιρείες αερομεταφορών ανέρχονται σε τικά μέτρα και δεσμεύσεις, που εν τέλει δεν
817,5 εκατ., επίπεδα που συνιστούν ιστορικά θα πλήξουν τον ανταγωνισμό, όπως απε-
υψηλό. φάνθη η Κομισιόν.
ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ Η AIRBUS, ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ASIANA ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ SAF
AIRLINES INC. ΑΠΟ ΤΗΝ KOREAN Το 2023, η Airbus χρησιμοποίησε περισσό-
AIR LINES τερα από 11 εκατ. λίτρα Sustainable Aviation
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα Fuels (SAF) στις δραστηριότητές της – δύο
την προτεινόμενη εξαγορά της Asiana φορές περισσότερο από το 2022. Ως εκ τού-
Airlines Inc. από την Korean Air Lines Co., Ltd. του ξεπέρασε τον αρχικό στόχο του 2023 για
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 10% του συνολικού καυσίμου που χρησι-
προέκυψε μετά από ενδελεχή έρευνα της μοποιείται σε όλα τα τμήματα της Airbus
προτεινόμενης εξαγοράς. Η Korean Air είναι κατά περισσότερο από ένα εκατομμύριο
η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της λίτρα και αντιστοιχούσε στο 0,02% του συνό-
Νότιας Κορέας, που προσφέρει διεθνείς λου των SAF που παράγονται στον κόσμο
υπηρεσίες αεροπορικών μεταφορών επιβα- κατά τη διάρκεια του έτους. Το επίτευγμα
τών και εμπορευμάτων. Η Asiana, η δεύτερη αυτό συνέβαλε στη μείωση των εκπομπών
μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Νότιας CO2 κατά 23.587 τόνους.
209