Page 185 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 185
Η ΕΛΛΑΔΑ, «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
ΑΣΠΙΔΑ»
ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Για την αποθήκευση φορτίων LNG απαιτείται αρχικά οποία αύξησε την αποθηκευτική ικανότητα του τερ-
η ύπαρξη υποδομών κατάλληλων να υποδεχτούν τα ματικού σταθμού από 225.000 κυβικά μέτρα (κ.μ.)
LNG carriers και δευτερευόντως να εκπληρώσουν στα περίπου 370.000 κ.μ., επιφέροντας αύξηση κατά
τις διαδικασίες της αποθήκευσης και της επαναε- περίπου 70%. Η εγκατάσταση του νέου FSU προσέ-
ριοποίησης. φερε στον τερματικό σταθμό διευρυμένη ευελιξία
Ο Τερματικός Σταθμός LNG στη νήσο Ρεβυθούσα ως προς την υποδοχή και την εκφόρτωση φορτίων
χρειάστηκε να αναβαθμιστεί ώστε να είναι σε θέση LNG. Αυτό συνέβη διότι τα φορτία LNG μπορούσαν
να αυξήσει την ποσότητα LNG που μπορούσε να πλέον να εκφορτωθούν από τα πλοία μεταφοράς
αποθηκεύσει. Κεντρικό ρόλο στην αναβάθμιση τους ταυτόχρονα, τόσο στον τερματικό σταθμό της
αυτή διαδραμάτισε ο Διαχειριστής Εθνικού Συστή- Ρεβυθούσας όσο και στο FSU. Απόρροια αυτής της
ματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ). Επισημαίνεται ότι εξέλιξης ήταν η βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφο-
ο ΔΕΣΦΑ είναι επιφορτισμένος με τη λειτουργία, τη διασμού της χώρας με LNG και η εξασφάλιση των
διαχείριση, την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη του απαιτούμενων αποθεμάτων για τον εφοδιασμό της
Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). αγοράς κατά τον χειμώνα του 2023, σύμφωνα με τις
Πιο συγκεκριμένα, ο ΔΕΣΦΑ εγκατέστησε πλωτή σχετικές ανακοινώσεις της διαχειρίστριας εταιρείας.
δεξαμενή φυσικού αερίου (FSU) στη Ρεβυθούσα, η
185