Page 108 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 108

ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ


          ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΝΑ


          ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ



          ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ


          ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ




          ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΙ ΚΟΛΟΣΣΟΙ ΚΑΙ Ο LR ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥΝ
          ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ



















          Ο Lloyd’s Register και πέντε κολοσσοί της ελληνικής ναυτι-  με την ευρύτερη διάδραση του Κέντρου με τους λιμένες, τις
          λίας ανακοίνωσαν την ίδρυση Ναυτιλιακού Κέντρου Μείω-  Ενώσεις των ναυτικών, ώστε να διασφαλιστεί η ενδυνάμωση
          σης Εκπομπών Αέριων Ρύπων (Maritime Emissions Reduction   των δεξιοτήτων του προσωπικού στη θάλασσα και στη στεριά.
          Centre, M-ERC) στην Αθήνα. Στην πρωτοβουλία αυτή συμμε-  Μέσα από τη συνεργασία του Κέντρου Απανθρακοποίησης της
          τέχουν η Capital Group, η Navios Maritime Partners, η Neda   Ναυτιλίας του LR και των ιδρυτικών μελών –Capital Group,
          Maritime Agency, η Star Βulk και η Thenamaris.    Navios Maritime Partners, Neda Maritime Agency, Star Bulk
          Το πρότυπο αυτό κέντρο θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της   και Thenamaris–, το Κέντρο σκοπεύει να προσελκύσει διεθνή
          ενεργειακής αποδοτικότητας του υφιστάμενου στόλου, ανα-  και περιφερειακή χρηματοδότηση για την υλοποίηση δράσεων,
          δεικνύοντας ταυτόχρονα τη σημασία της Ελλάδας ως παγκό-  προγραμμάτων και πρωτοβουλιών προς επίτευξη των στόχων
          σμιου ναυτιλιακού κέντρου.                        που έχει θέσει. Το προσεχές διάστημα αναμένεται περισσό-
          Το Κέντρο M-ERC αποσκοπεί στο να εξαλείψει τα εμπόδια   τερες ναυτιλιακές εταιρείες να ενταχθούν στην πρωτοβουλία
          που προκύπτουν από τεχνικές δυσκολίες, που παρακωλύουν   αυτή.
          επενδύσεις και παρεμποδίζουν την αναζήτηση και την από-  Ο Nick Brown, CEO του Lloyd’s Register, τονίζει: «Παρά τη
          δοση λύσεων οι οποίες θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του   μεγάλη αβεβαιότητα για τα καύσιμα του μέλλοντος, με σιγου-
          θερμοκηπίου (GΗG) του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου. Κατ’   ριά μπορούμε να πούμε ότι η περιορισμένη χρήση καυσίμων
          αυτόν τον τρόπο, θα προσφέρει ένα ευέλικτο πλαίσιο εμπιστο-  μάς ωφελεί σήμερα και πέραν του 2050. Πρέπει να εξαντλή-
          σύνης και συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς   σουμε κάθε δυνατή λύση που θα οδηγήσει στην ενίσχυση της
          της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας.            αποδοτικότητας των πλοίων εν λειτουργία. Τεχνολογίες εξοι-
          Το Κέντρο θα χρησιμοποιήσει εφαρμοσμένη έρευνα και και-  κονόμησης ενέργειας και πρακτικές καλύτερης λειτουργίας
          νοτόμα εργαλεία για να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα, να   θα συνδράμουν σημαντικά στην επίτευξη της μείωσης των
          απομακρύνει εμπόδια που αφορούν την υιοθέτηση διαθέσι-  εκπομπών κατά 30%, στόχο που έχει θέσει ο ΙΜΟ σε έξι χρόνια
          μων και νέων τεχνολογικών λύσεων που θα προωθήσουν την   από σήμερα. Συνεπώς, κάθε δεξαμενισμός πλοίου μετράει
          ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Περαιτέρω, το M-ERC θα   και το Ναυτιλιακό Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων
          διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην κατάλληλη προετοιμασία   στην Αθήνα θα είναι σε θέση να αξιολογήσει και να εφαρμόσει
          του υφιστάμενου στόλου για την ενεργειακή μετάβαση καθώς   τρέχουσες και νέες λύσεις για τα πλοία».
          και στη διασφάλιση ότι το ανθρώπινο δυναμικό έχει την απα-  O Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής
          ραίτητη κατάρτιση και δεξιότητες. Οι στόχοι αυτοί θα επιτευ-  της Capital Maritime & Trading Corp., προσθέτει:
          χθούν μέσα από την έρευνα και τη συνεργασία με ναυπηγεία    «Είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτή τη
          και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, σε συνδυασμό      συμμαχία, η οποία αποσκοπεί στη δημιουργία ενός


         108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113