
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν για μία ακόμα εβδομάδα (21-28 Νοεμβρίου) πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στις παραγγελίες νεότευκτων όσο και στη δευτερογενή αγορά, επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικής σημασίας ρόλο τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της ναυλομεσιτικής G. Moundreas, την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για νεότευκτα δεξαμενόπλοια από τέσσερις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.
Νεότευκτα
Η Maran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση επιστρέφει δυναμικά στις ναυπηγήσεις VLCCs, ύστερα από μια πολυετή περίοδο εστίασης σε μικρότερα δεξαμενόπλοια. Η εταιρεία έχει έρθει σε συμφωνία με τον νοτιοκορεατικό κολοσσό Hanwha Ocean για την κατασκευή τεσσάρων νέων VLCCs (320.000 dwt), με το κόστος να αγγίζει τα $128 εκατ. για κάθε πλοίο. Τα νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Ταυτόχρονα, η Evalend, με επικεφαλής τον κ. Κρίτωνα Λεντούδη, τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία HD KSOE για δύο Suezmaxes, χωρητικότητας 157.000 dwt, με πιθανή περίοδο παράδοσης το 2028-2029.
Από τη μεριά της, η Venergy Maritime, συμφερόντων του κ. Βύρωνα Βασιλειάδη, έδωσε τα χέρια με τα κινεζικά ναυπηγεία New Times για την κατασκευή 2+2 δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 115.000 dwt. Έκαστο πλοίο κοστολογείται στα $69 εκατ., ενώ ως πιθανό έτος παράδοσης ορίστηκε το 2029.
Τέλος, η Super-Eco Tankers, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Τομάζο, τοποθέτησε παραγγελία για 2+1+1 product tankers, χωρητικότητας 41.000 dwt, στις γιάρδες των ναυπηγείων Yangzhou Guoyu.
Δευτερογενής αγορά
Σε ό,τι αφορά τη δευτερογενή αγορά, δύο Suezmaxes άλλαξαν χέρια και βρίσκονται πλέον υπό ελληνικών συμφερόντων διαχείριση. Ειδικότερα, πρόκειται για το «Sonangol Namibe», που είχε κατασκευαστεί στα ναυπηγεία DSME το 2007. Το κόστος της αγοράς ανήλθε σε $34 εκατ.
Η δεύτερη συμφωνία αφορά το «Advantage Summer», ηλικίας 15 ετών, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στα Jiangsu Rongsheng. Το κόστος της συναλλαγής έφτασε στα $40,4 εκατ.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






«Πιστεύω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικές λιμενικές υποδομές. Η ελληνική κυβέρνηση θα κινηθεί με διαφάνεια αλλά και αποφασιστικότητα…

Η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας , η VTB, σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν μεγάλο όμιλο γεωργικής εκμετάλλευσης από κρατικοποιημένα περιουσιακά στοιχεία που είχε αγοράσει…

Η απόφαση του OPEC+ να διατηρήσει αμετάβλητα τα επίπεδα παραγωγής για το πρώτο τρίμηνο του 2026 δεν αποτελεί έκπληξη, σύμφωνα με το Reuters, αλλά…

Η Equinor και η Shell ολοκλήρωσαν συμφωνία για την ενοποίηση των υπεράκτιων δραστηριοτήτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, συστήνοντας μια νέα εταιρεία.…

Στην περαιτέρω ανανέωση κα ενίσχυση του στόλου της προχώρησε η Global Ship Lease, ανακοινώνοντας την απόκτησηη τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 8.600…

Την ετήσια έρευνά της για τις προκλήσεις και τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στην καθημερινότητά τους στα πλοία δημοσίευσε η Mission to Seafarers.…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ