K Line: Νέος σχεδιασμός φορτηγού πλοίου κατανάλωσης αμμωνίας

K Line: Νέος σχεδιασμός φορτηγού πλοίου κατανάλωσης αμμωνίας

186
K Line: Νέος σχεδιασμός φορτηγού πλοίου κατανάλωσης αμμωνίας

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με τις εταιρείες ITOCHU Corporation, Nihon Shipyard Co., Ltd., Mitsui E&S Machinery Co., Ltd., και NS United Kaiun Kaisha, Ltd., έλαβαν από το νηογνώμονα ClassNK έγκριση επί της αρχής (AiP) για το σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου χωρητικότητας 200.000 dwt το οποίο θα καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο.

Ο σχεδιασμός του πλοίου αναπτύχθηκε από το ναυπηγείο Nihon στα πλαίσια του “Προγράμματος Ανάπτυξης και Υιοθέτησης Πλοίων Κατανάλωσης Αμμωνίας” το οποίο υποστηρίζεται από τον Οργανισμό Ανάπτυξη Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO), το μεγαλύτερο οργανισμό δημόσιας διαχείρισης της Ιαπωνίας.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη χρήση της αμμωνίας ως καύσιμο πλοίων, και ως εκ τούτου η K Line και οι συνεργάτες της προσβλέπουν στην απόκτηση ‘Εγκρισης Εναλλακτικού Σχεδιασμού για τη ναυπήγηση του πλοίου. Παράλληλα, οι εταίροι πραγματοποίησαν μια μελέτη αναγνώρισης κινδύνου (HAZID), σχετικά με την ασφάλεια της χρήσης της αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο, από την οποία προέκυψε ότι ο σχεδιασμός του πλοίου κατανάλωσης αμμωνίας είναι ικανός να διασφαλίσει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας με εκείνα πλοίων κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων.

Η απόκτηση της εν λόγω έγκρισης αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την ευρύτερη υιοθέτηση πλοίων κατανάλωσης καυσίμου αμμωνίας, με τους τρεις εταίρους να σχεδιάζουν πλέον την κατασκευή του καινοτόμου πλοίου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.